intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 15 juni 2024

ideeën

Met collega's of schoonzussen ging ik in het verleden wel eens een dag winkelen, maar dat is nu alweer eventjes geleden. Ik denk een jaar of langer. We hebben het allemaal druk met andere dingen gehad. 

Als ik ga winkelen hoef ik niet per se iets te kopen, ik vind rondkijken en ideeën opdoen ook goed. Bij heel veel kledingstukken denk ik namelijk: 'dat kan ik zelf wel maken'.  

In plaats van naar fysieke winkels te gaan, kijk ik tegenwoordig op Vinted en daar kan ik me ook heel goed mee vermaken. En als ik iets tegenkom wat ik ooit zelf nog eens wil maken, sla ik het op Pinterest of op mijn telefoon op, zoals onderstaande items:


En zo kwam ik afgelopen week speurend op Vinted topjes en shirts van kant tegen. Dat vond ik dan ook wel weer mooi. Met een metertje kant van twee euro, een stukje elastische sierband (voor de hals) en een patroon waar ik al heel veel t-shirts van gemaakt heb, naaide ik dit shirtje:


Met een hemdje eronder en als het wat frisser is een jasje erover, zie ik er gewoon weer heel netjes uit 😉

Op naailes ben ik nu nog een bloesje aan het naaien. Komende week heb ik alweer de laatste naailes van dit cursusjaar, maar in september ga ik gewoon weer vrolijk verder. Het is altijd erg gezellig en ik heb nog genoeg ideeën 😀 

🧵 🧵 🧵 🧵 🧵

19 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk als je zoiets kan. Het ziet er prima uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ‘n leuk shirt! Ik heb nog geen echte zomerkleding genaaid. Wel een jurk van een wat dikkere tricot die ik lang door kan dragen. Bovendien…..mijn kledingkast raakt wel wat vol!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aan kleding heb ik eigenlijk ook geen gebrek, maar ik vind het zo leuk om iets te maken. Als het bloesje klaar is gaat de naaimachine weer voor een tijdje de kast in.

      Verwijderen
  3. Ja, wat heerlijk als je zoiets kan. Mijn schoonzus maakt ook al haar kleding zelf, zowel naaien als breien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Breien deed ik vroeger ook, maar daar krijg ik nu teveel last van mijn schouders van. En met haken moet ik ook een beetje uitkijken. Gelukkig gaat naaien wel goed.

      Verwijderen
  4. Wat kun je dat toch prachtig!! Daarmee kun je voor de dag komen!
    Mijn moeder nam mij als kind mee naar de stad, mocht ik aanwijzen wat ik leuk vond, en dan maakte ze het zelf. Zonder er een foto van te maken, zonder internet om het nog eens te bekijken, het was weliswaar haar beroep geweest, maar nu achteraf realiseer ik me pas hoe knap dat van haar was.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik ga winkelen maak ik geen foto's, dan probeer ik het te onthouden. Grote kans dat ik ook weer gelijk de helft vergeet en daarom is een screenshot maken wel weer heel erg handig. Dan kan ik nog eens terugzien wat ik allemaal leuk vind.

      Verwijderen
  5. Knap van je. Ik heb in het begin van mijn trouwen ook een paar jaar op naailes gezeten. Naaide veel voor de kinderen, vond het leuk. Doe er nu niets meer mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hoor je wel vaker. Ik kan me nu nog niet voorstellen dat ik nooit meer iets zal naaien. Het is ook echt sinds mijn zestiende mijn allergrootste hobby.

      Verwijderen
  6. Heel erg mooi! En knap dat je dat kan! Ik wou dat ik het ook kon, want ik vind maar niet de broeken die ik graag draag. Viscose. Omdat ik weinig verdraag....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Lastig dat je niet veel verdragen kan en toch zeker als je maar niet kunt vinden wat je zoekt.

      Verwijderen
  7. Wat mooi,je shirtje.Kun je het bijna blindelings in elkaar zetten?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, dat is handig om op deze manier ideeën te verzamelen!

    BeantwoordenVerwijderen