intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 30 mei 2020

omnivoor

Donderdag plantte ik groetenplantjes en toen ik gisteren van mijn werk kwam, ging ik kijken hoe de plantjes erbij stonden.

Courgetteplant:

Komkommerplant: 

Paprikaplant 1: 

Paprikaplant 2: 
Wel @#$%&*#@!!!
Waar het plantje had moeten staan, zat nu alleen nog maar een gat!

En de dader? Dat zal deze wel zijn ↓↓↓ 
Ons herdershondje vindt namelijk potgrond lekker 😏

Van het plantje heb ik niks meer teruggevonden... 



16 opmerkingen:

  1. Doe je al die moeite om ze in de kleigrond te krijgen, krijg je dit! Haha, hij heeft dus ook de hele plant opgegeten? Plantjes uitgraven, ja, dat herken ik, maar nooit meegemaakt dat er eentje in z'n geheel verdween. Nou, misschien nog maar een wandeling maken dit weekend, en onderweg een plantje kopen? Ik wens jullie een goed Pinksterweekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien komen we van het weekend nog wel iets tegen, wie weet.

      Verwijderen
  2. Ze staan er mooi bij. Mijn man had komkommer gezaaid en nadien uitgeplant. Helaas zijn de plantjes een stille dood gestorven. Hij heeft nochtans gedaan wat er op het zakje stond. Ik vrees dat onze vingers gewoon niet groen genoeg zijn voor een moestuin.
    Fijn (lang) weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is jammer. Ik heb jarenlang een moestuin gehad en dat ging ook niet altijd zo lekker. Het was een eeuwige strijd tegen te droog, te nat, slakken, rupsen en poezen. Tomaten zet ik niet meer, want daar komt altijd rot in.

      Verwijderen
  3. De boef 😉
    Mijn vader zette vroeger een bodemloze emmer over jonge plantjes, misschien helpt dat bij jullie ook.
    Prettig weekeinde!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik strooi koffieprut rondom jonge plantjes tegen de slakken. Maar dan zijn er nog steeds andere beestjes die jonge plantjes lusten. Grappig dat jullie hond potgrond lekker vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is tenminste een diervriendelijke methode. Ik heb ooit 1x een potje met bier tegen slakken buiten gezet en ik vond het verdrinken van slakken niet zo'n fijne methode.

      Verwijderen
  5. whahahahaha wat een boef:-)
    mja, als het lekker was, en ze er niet ziek van wordt vooruit dan maar weer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze heeft gelukkig nergens last van gehad.
      En het is een echte boef hoor. We hebben al vaak om haar streken moeten lachen.

      Verwijderen
  6. Reacties
    1. Dat moest ik natuurlijk even opzoeken. Maar je hebt gelijk: het is een zandeter :)

      Verwijderen
  7. Die hond eet potgrond?! Is hij daarom zo prachtig? Het is hem vergeven (door mij toch :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Door mij ook, hoor. We konden er wel om lachen. Als ik een bloempot op de grond zet met verse potgrond, dan zit ze er gelijk met haar neus in. Bemeste tuinaarde proberen we maar helemaal niet ;)

      Verwijderen