intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 29 mei 2020

bloemen langs de weg

Het weekend van manlief begon gisteren al en omdat ik een vrije dag had, konden we gaan wandelen. Manlief plande een wandeling rond het lintdorp Zandstraat. 


In Zeeuws-Vlaanderen loopt één spoorlijn en deze wordt alleen gebruikt voor goederenvervoer tussen Terneuzen en Gent.


Het is geen druk bereden spoor en de trein rijdt niet snel. 



De wandeling was niet spectaculair. Wel rustig en we hadden volop de kans om ons bezig te houden met bloemetjes. In de bermen kom je van alles tegen.

Kamille

Akkerwinde.
Op de foto hieronder ook ↓


Rozenbottel

Luzerne

Groot kaasjeskruid

Klaprozen

Gewone margriet


We zijn een paar boerderijen en huizen tegengekomen, maar de meesten waren niet fotowaardig, vond ik. 





Als je namen als Trappistenstraat of Kapellestraat tegenkomt, dan verwacht je toch eigenlijk wel dat daar lang geleden misschien een klooster gestaan heeft, maar ik heb over de geschiedenis van Zandstraat daarover niets terug kunnen vinden.


Zo worden hier de wandelwegen aangegeven:


Het nadeel van wandelen hier is dat je van de wandelknooppunten een wandelkaart moet kopen. Ik heb die wel, maar wij kijken toch ook vaak op Route You om een wandeling te plannen. Je kunt makkelijk thuis een wandeling zoeken of maken en deze openen op je telefoon.

In Zandstraat verkocht iemand groenteplantjes:


Ik kocht 1 komkommerplant en 2 puntpaprikaplanten. Ik had ook nog een courgetteplantje dat ik dinsdag gekocht had en nog moest planten. Eenmaal thuis begon ik ijverig met zelf het eerste gat uit te spitten, maar de grond is keihard en zelfs na nat maken ging het nog steeds niet. Manlief heeft toen maar de gaten voor me gegraven, zodat ik de plantjes kon planten. En nu maar hopen dat het iets wordt!

Waar het wel lekker mee gaat, is het bloemenmengsel dat ik in de zinken teil gezaaid heb:





Hierbij wil ik je alvast een fijn weekend wensen!

9 opmerkingen:

  1. Jullie ook fijn weekend gewenst.
    Zoals altijd hebben we geen plannen en zitten we in de middag op ons landje met grote opslagschuur van partner, heerlijk aan het einde van een doodlopende weg.
    Tussendoor ga ik even naar huis op 2 km om koffie en een ijsje te halen. Meer hebben we niet nodig

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lekker rustig dus en het gaat mooi weer worden. Geniet ervan.

      Verwijderen
  2. wat gezellig zo'n wandeling mevrouw W.
    ik heb gisteren diverse gemeentes aangeschreven om het maaibeleid aan te passen...
    alles staat zó mooi in bloei en zjoef daar komt de maaier en weg is het .....
    zó zonde

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook erg voor de insecten! Hopelijk helpt je schrijven.

      Verwijderen
    2. Hier op Tholen worden alleen de kruispunten gemaaid omdat het daar gevaarlijke situatie opkan leveren en in sommige bochten. Was eerst uit bezuiniging maar vind dat een prima oplossing

      Verwijderen
  3. Goh Zandstraat, nooit meer aan gedacht. Maar ik zou er zo naar toe kunnen lopen. Mooie foto's weer mevr. W. Jij ook een goed weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vroeger reden wij regelmatig door Zandstraat, maar nu ook nooit meer. Ik weet ook niet waar we dan naar toegingen... Maar nu zijn we er dan toch weer eens geweest.

      Verwijderen
  4. Word altijd blij van alle foto's van 'gewone' bloemen langs de weg. Je hebt er echt oog voor.

    BeantwoordenVerwijderen