intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

donderdag 2 april 2020

kwetsbaar

Het coronavirus gaat niet aan onze familie voorbij. Helaas is er een zieke. Hij hoestte wat en de huisarts vond het beter dat hij een test zou laten doen, gewoon voor de zekerheid, alleen had de arts eigenlijk niet verwacht dat deze positief zou zijn, maar dat was het helaas wel. Dat betekent dus dat het familielid in quarantaine zit en het enige wat wij kunnen doen is van afstand afwachten en hopen dat hij een milde vorm van de ziekte heeft.

Het RIVM heeft een lijst samengesteld van kwetsbare mensen die één van de volgende aandoeningen hebben:

  • afwijkingen en functiestoornissen van de luchtwegen en longen;
  • chronische hartaandoeningen;
  • diabetes mellitus (suikerziekte);
  • ernstige nieraandoeningen die leiden tot dialyse of niertransplantatie;
  • verminderde weerstand tegen infecties:- door medicatie voor auto-immuunziekten,
    - na orgaantransplantatie,
    - bij hematologische aandoeningen (bloedziekten),
    - bij aangeboren of op latere leeftijd ontstane afweerstoornissen waarvoor behandeling nodig is,
    - bij chemotherapie en/of bestraling bij kankerpatiënten;
    - bij een hiv humaan immunodeficientievirus -infectie in overleg met de behandelaar.

Door mijn medicatie behoor ik ook tot deze kwetsbare groep. Ik heb het op mijn werk doorgegeven en als een bewoner geïnfecteerd is of ervan word verdacht, moet ik uit de buurt blijven. Ook met beschermende kleding aan mag ik een kamer niet betreden.

Tja, het zij zo...


7 opmerkingen:

  1. Dan komt het echt heel dichtbij. Wens je familielid sterkte en jou ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op Tholen is de kaart steeds donkerder rood aan het kleuren.
    Ik heb geen aandoeningen van het lijstje, ben alleen maar oud. Was ik net gewend aan 70 na een paar weken, komt dit en wordt ik weer met de neus op de feiten geduwd dat ik toch echt OUD ben en kwetsbaar.
    Voorzichtig maar op je werk en sterkte voor de familie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is bij jou dus ook allemaal spannend en onzeker. Hopen en afwachten...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het komt dichter en dat zorgt voor angst. ik hoop met je mee dat de symptomen licht blijven, het is lastig om te moeten afwachten, omdat het virus soms grillige kanten heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat er nu gebeurd laat zie hoe kwetsbaar we zijn als mens .Ik word over 11 dagen 69 en dan word ik toch wel met mijnneus op de feiten gedrukt .Ook mijn weerstand is erg laag op dit moment en dat maakt me soms best onrustig .Ik hoop dat je familie lid een milde vorm heeft .En pas goed op jezelf

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pas goed op jezelf en sterkte voor je familielid. Meer weet ik nu even niet te zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het komt inderdaad steeds dichterbij. Zelf behoor ik ook tot de risicogroep: 65+ en diabeet.

    BeantwoordenVerwijderen