intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 17 januari 2020

winterbloeiers

Ik liep een rondje door de tuin en maakte foto's van de planten en struiken die nu bloeien:







De blauwe druifjes, de schoenlappersplant, de helleborus, de hebe en de cornus (sorry voor de bewogen foto maar het waaide best wel hard) laten allemaal hun bloemetjes zien. 
Eigenlijk is de winter helemaal niet saai...

Ik was deze week wel een beetje saai, wat bloggen betreft dan. Ik had dan ook helemaal niets te vertellen. Het was gewoon een lekkere rustige week.

Morgen ben ik jarig en word ik vierenvijftig. Ik vier het niet. 
Toevallig moet ik morgen naar mijn ouders toe om een formulier op te halen en dan neem ik wel gelijk gebakjes voor ze mee.
 Verder zal mijn oudste broer me over een maand meenemen naar een theatervoorstelling. Dat is zijn cadeau voor mij. 
En later zullen mijn schoonmoeder en schoonzussen me een dagje mee op stap nemen. Ze willen toch iets voor mijn verjaardag doen, ook al doe ik er zelf verder niks aan. 
Maar morgen wil ik geen visite en geen feest. Het liefst van al sla ik mijn verjaardag gewoon over, want sinds Jus niet meer leeft is het niet meer zoals het was. 

Hierbij wil ik je een fijn weekend wensen. 


18 opmerkingen:

  1. Mooi om zoveel kleur te ontdekken in de hof. Hier bloeit niets winters....

    Ik begrijp je goed, maar wil je toch graag 366 gezonde dagen en bergen moed toewensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alvast gefeliciteerd en probeer er toch een mooie dag van te maken. Misschien met je man iets speciaals doen?



    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Manlief mag dit weekend verzinnen waar we gaan wandelen. Op zich is het al leuk om samen op pad te zijn.

      Verwijderen
  3. Toch een heel fijne verjaardag. Leuk cadeau van je broer. Naar welke voorstelling gaan jullie?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      We gaan naar een percussieshow. We kennen de artiesten niet, maar dat vinden we juist leuk.

      Verwijderen
  4. een heel mooi kadootje voor je zelf uitzoeken morgen, misschien ene nieuwe bloeier erbij :-)
    lijkt me super,
    een prachtige serie mevrouw w. hartelijk gefeliciteerd alvast en een heel fijne dag gewenst, ( ik vier het altijd klein ) is héérlijk
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker rustig is fijn! en je tuin doet het heel mooi, wij hebben winteraconieten, sneeuwklokjes en ook helleborus. Het lijkt wel erg vroeg allemaal.
    Toch een mooie dag, een heerlijke wandeling, toch even een gebakje. Zo is het ook goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Komt helemaal goed.
      Sneeuwklokjes willen bij ons jammer genoeg niet. Vorig jaar heb ik er weer maar eens geplant, maar helaas zijn ze niet opgekomen.

      Verwijderen
  6. Al die mooie bloeiers maken de winter een stuk aangenamer. Ik ben helemaal gek van helleborus. Die heb ik vorig jaar pas ontdekt. Ik had nog een cadeaubon en heb er net weer een hele mooie bij gekocht.
    Maak er morgen samen met je man toch maar een leuke dag van. Je ontkomt er toch niet aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      De helleborus is er in mooie kleuren. Ik heb er maar één staan en ik zou er ook best nog wel wat bij kunnen zetten.

      Verwijderen
  7. Bij mij staat er wat dovenetel en een sneeuwklokje in bloei.
    Fijne verjaardag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi, al die bloeiende planten! Bij ons staat een gedeelte van de wei vol madeliefjes, klein maar wel een van mijn lievelingsbloemen.
    Gezellig om met gebak naar jouw ouders te gaan. Ik wil je toch van harte feliciteren met je 54ste verjaardag ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Een madeliefje is inderdaad een lief bloemetje. Wij hebben er nu ook wel in het gazon staan, maar niet zo heel veel.

      Verwijderen
  9. Gefeliciteerd met je 54ste en 1 dag verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen