intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

donderdag 14 januari 2021

sneeuw

Vraag van de dag: als je elke dag hetzelfde zou moeten eten, wat zou dit dan zijn?

Als het om warm eten gaat, dan ga ik voor friet met stoverij en rauwkost. 

🍟🍟🍟🍟🍟🍟🍟🍟

Mij tweede haakwerkje is af. En ik vind dat deze best wel mooi geworden is. 

Het haken ging me nu al een stuk beter af dan tijdens het eerste doekje dat ik haakte.


Ik zit niet de hele dag te haken, maar haak af en tot een toertje en ook dan is er best wel snel resultaat. 

⛄⛄⛄⛄⛄⛄⛄⛄

Het sneeuwde hier. Het was natte sneeuw. Brrr ik hou niet van sneeuw en al helemaal niet van kou. Ik heb een paar stappen buiten gezet om foto's te nemen. Niets bijzonders, maar dat is dan het bewijs dat het hier gesneeuwd heeft.




⛄⛄⛄⛄⛄⛄⛄⛄

Voor de vogeltjes in de tuin ben ik weer aan het kokkerellen geweest met ongezouten frituurvet, vogelzaad en ik doe er nu ook een paar lepels ongezouten pindakaas doorheen. 


Mijn moeder bakte vroeger vaak cupcakes en van haar komen de cakevormpjes en de bakvorm. 


 Ik weet niet of pindakaas erg bederfelijk is, maar ik wil natuurlijk niet dat de vogeltjes ziek worden en daarom bewaar ik de gestolde en afgekoelde 'vetbollen' in de koelkast. Het cakevormpje gaat ervan rond zodra ik ze buiten leg. 

11 opmerkingen:

  1. heerlijk stuur de sneeuw maar door hoor :-)
    geen punt :-)
    ik voer de vogeltjes ook, met zonnepitten pindas en meelwormen, zijn ze gek op

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuk idee om cupcakes te maken voor de vogeltjes! En je haakwerk is erg mooi.
    Elke dag hetzelfde eten lijkt me niets, maar als ik dan toch moet kiezen, zou het zoiets zijn als draadjesvlees, stoofpeertjes en frietjes (of nog beter, pomme duchesse).
    Het heeft vannacht alweer gevroren, witte aangevroren daken, auto's en tuinen, maar geen sneeuw.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het haakwerkje is heel mooi geworden en sneeuw?
    Ik houd er wel van, maar vooral als ze er nog maar net ligt, niet van de blubber die later ontstaat.
    En ik krijg maar niet genoeg van frites speciaal of hutspot.
    Liever apart, hoor, niet als combi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed idee om de cupcake papiertjes te gebruiken. Heb ik nog nooit bedacht, maar ga ik zeker gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gebruik je wel speciale vogelpindakaas? Gewone pindakaas is veel te zout voor vogels!
    Een hartelijke groet van Jo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed dat je het zegt. Ik heb het veranderd. Bij het frituurvet had ik het er wel bij gezet, maar bij de pindakaas was ik het vergeten.

      Verwijderen
  6. "mijn vogeltjes en bonte specht" willen de combi frituurvet en diverse zaden nauwelijks. Ben zee teleurgesteld dat ze mijn werk niet waarderen (-:

    Ik kies voor Roti om elke dag te eten, surinaams vind ik heerlijk, ook eigenlijk ook alle andere aziatische maaltijd.

    Stooofvlees is ook heerlijk maar verder hou ik neit van de Hollandse Pot

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee, die vet cupcakes.
    Twee jaar terug viel er hier sneeuw op mijn vaste trainings avond. We hebben toen met de club in het bos hardgelopen. Het was de mooiste training die ik ooit had. Die stilte van het bos, het Licht door de sneeuw, het knerpen van de sneeuw onder onze voeten. Zo fijn. De volgende dag was er alleen prut en modder, maar ik had genoten. Zaterdagavond schijnt er sneeuw te gaan vallen. Zondag zet ik dan vroeg de wekker zodat ik nog in het bos kan lopen voordat de dooi invalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind sneeuw mooi om even naar te kijken, daarna mag het wat mij betreft weer snel weg.

    Wat ik elke dag zou willen eten? Jemig, dat is moeilijk. Eigenlijk niets want ik houd van variatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke vogeltaartjes heb je gemaakt! Het gehaakte doekje vind ik er inderdaad heel goed uitzien. Heel regelmatig gehaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig vaatdoekje!
    Goed idee die vogelcupcakes en sneeuw vind ik alleen lek als ik vrij ben en er lekker door kan wandelen.
    Als ik met de auto op pad moet is het een stuk minder leuk.

    BeantwoordenVerwijderen