intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

woensdag 4 september 2024

prachtig

Ander woord voor vouwwagen:


😂

En dit kwam ik tegen toen ik in Luik (België) naar het toilet ging:


Leuk bedacht, maar 'laat het hier netjes achter' was in dit geval misschien verstandiger geweest.

😀

We hebben vakantie en maakten een wandeling door het Müllerthal in Luxemburg.

(Bron: Google Maps)


Het wordt hier ook wel Klein Zwitserland genoemd.


In juni waren wij in de Duivelskloof: klik! wat niet zo heel ver hiervandaan is. Het landschap is ook vergelijkbaar.


Het lijkt wel of onderstaande rotsen ruzie met elkaar hebben:




Een zwam nog nat van de dauw:


We moesten soms door nauwe spelonken:


Niet iedereen die we tegenkwamen durfde dat. Wij zijn gelukkig niet claustrofobisch en hebben het daarom wel gedaan.


Het was veel klimmen en klauteren. 




Het is een prachtig gebied.



De Schiessentümpelwaterval:


Onze route was achttien kilometer, waarvan we vijf uur gelopen hebben.


Doordat we regelmatig een rustmoment inlasten, waren we zeven uur onderweg.

15 opmerkingen:

  1. Wat ‘n prachtige wandeling is dat geweest! Je hebt weer schitterende foto’s gemaakt. In Australië kruip ik soms ook door zulke smalle rotsspleten, altijd weer een verrassing wat je te zien krijgt!
    Leuke ‘taligheden’ heb je geplaatst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Door een aantal spelonken konden we niet zonder zaklamp, daar kwam totaal geen daglicht.

      Verwijderen
  2. Heerlijk weer meegenieten van foto's van plekken waar ik niet meer kan komen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het Müllerthal, het is prachtig daar! Als kind/tiener ging ik daar elk voorjaar een week naar toe met mijn ouders. We stonden altijd op de (opgeheven) camping in Consdorf. Je liep dan naar de naastgelegen camping, en nam daar een trap naar beneden. Dan kwam je (in mijn ogen) in een sprookjeswereld terecht. Ik heb er uren en uren gelopen met onze hond. In latere jaren nog terug geweest met man en dochter, stonden toen op de andere camping in Consdorf en in Berdorf. Zei laatst tegen mijn dochter dat ik daar graag nog weer eens heen zou gaan als ik weer goed ter been ben. Veel plezier nog daar!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij zijn nu vanuit het dal die trap opgegaan en hebben op het pleintje voor de camping in Consdorf onze boterhammen opgegeten. Na de wandeling zijn we naar de camping teruggereden om daar bij de bistro iets te drinken. Als je daar gewoon bij de camping bent is het haast niet voor te stellen dat daar achter zo'n prachtig dal is.
      Ik hoop voor je dat je daar ook weer eens naartoe kunt.

      Verwijderen
    2. Klopt, op de camping zie je niet wat voor prachtigs er direct naast/onder ligt.

      Verwijderen
  4. Wat mooi daar. Lekker rustig nu het hoogseizoen over is?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn nog wel toeristen, maar je hoeft niet over de hoofden te lopen. Gisteren waren we in een toeristisch stadje en daar liep best wel wat volk, maar het was niet overdreven druk.

      Verwijderen
  5. Wat een prachtige omgeving en wat een mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo'n prachtige plek!
    Lang geleden dat ik daar was.
    En de kans dat ik er ooit nog kom is nihil.
    Mooi om het door jouw fotos weer even te kunnen zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer dat het voor jou niet meer gaat lukken, maar fijn dat je toch van mijn foto's mee hebt kunnen genieten.

      Verwijderen
  7. Reacties
    1. Ja, echt geweldig! En dan hebben we nog maar een deel ervan gezien...

      Verwijderen