intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 31 augustus 2024

wind

Ieder jaar organiseert de Rotaryclub Oostburg de Lange Strangetocht, een wandeling van zeventien kilometer langs onze West Zeeuws-Vlaamse kust. Strange betekent namelijk strand. De opbrengst van het inschrijfgeld gaat naar meerdere goede doelen in de regio.

Wij liepen voor de zesde keer mee (denk ik). En van al die keren was de wandeling van vandaag echt de zwaarste. De route is altijd hetzelfde, het weer niet. Zo hadden we vandaag de hele dag een keiharde tegenwind waar we tegenin moesten ploeteren.


Er liepen zo'n 2200 wandelaars mee, maar daar heb je niet echt erg in want je vertrekt niet allemaal tegelijk. Op het strand is verder ruimte voor iedereen en daarnaast lopen ook veel mensen over het duin.




We hadden weer een leuke en sportieve dag en volgend jaar doen we uiteraard weer mee. Het staat alvast in onze agenda: de Lange Strangetocht is altijd op de laatste zaterdag van augustus. 


18 opmerkingen:

  1. Knap hoor, 17 km tegen de wind in. De mooie omgeving zal de stimulans hebben gegeven. Ik doe het je echt niet na!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is altijd wel iets te zien op het strand of in het water. En verder is het fijn om samen onderweg te zijn en regelmatig een praatje met anderen te maken, want we zijn veel bekenden tegengekomen.

      Verwijderen
  2. Dan ben je wel bijna gezandstraalt zeker?
    Maar wel lekker slapen vannacht, denk ik,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gezandstraald werden we inderdaad wel, maar gelukkig niet de hele weg. Ik heb geslapen als een blok en nu weer fit genoeg om straks een rondje met mijn moeder met de rolstoel te lopen.

      Verwijderen
  3. Liep je weer met je man en je broer? Dat deed je toch altijd of vergis ik me?
    Zal best een pittige tocht geweest zijn maar een heerlijk gevoel als je de tocht uitgelopen hebt, goed van jullie!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, met mijn man en broer. Tot vorig jaar liep mijn vriendin ook mee, maar na drie keer kanker en zware behandelingen kan ze dit helaas niet meer. Vorig jaar kon ze nog een eindje meelopen, ook niet meer het hele parcours.
      Nu liep, net als vorig jaar, een nichtje mee.

      Verwijderen
  4. Wow, dat lijkt me echt zwaar.
    Maar heel veel waardering voor jullie.
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nog een andere blogger tegengekomen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knap dat jullie dat kunnen, en voor de 17 op het strand zal je ook nog wel vele meters gelopen hebben. Het lijkt me geweldig aan zoiets mee te doen, het is er nooit van gekomen, of ik wist niet van dergelijke dingen en nu kan ik het niet meer. Op de driewielerfiets zou ik het nog net redden nu

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voordat we bij het startpunt zijn hebben we ook al een eind gelopen en na de wandeling ook. Ik denk dat we rond de 19/20 km zitten.

      Verwijderen
  7. Een mooie wandeltocht langs een prachtig strand.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, wat een enorm aantal deelnemers! Maar goed dat je dat niet zo merkt op het strand.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een mooi aantal, waarvan het geld naar een paar goede doelen gaat.

      Verwijderen
  9. Mooi om zo'n lange sliert van wandelaars daar op het strand te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook heel gezellig. We komen altijd wel bekenden tegen, waar je dan even mee oploopt en even later laat je elkaar weer gaan.

      Verwijderen