intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

donderdag 5 september 2024

leuk

We maakten een uitstap naar Saarburg, een pittoresk stadje in Duitsland.



Door het stadje stroomt rivier de Leuk en dat vinden wij dan weer leuk 😀
Een andere benaming voor de rivier is Leukbach, maar wij gaan toch liever voor Leuk.


Middenin de stad zijn een paar watervallen, wat het wel weer heel bijzonder maakt:


Dit deel van de stad, met kleine beekbruggen, wordt ook wel Klein Venetië genoemd:



Zicht op de evangelische kerk en daarachter de burchtruïne:



De Sint-Laurentiuskerk:


De huisjes in de benedenstad, aan de oevers van rivier de Saar, werden vanaf de zeventiende eeuw bewoond door vissers en schippers:



En van deze oude serre moest ik echt een foto maken:


Knap dat zoiets is blijven bestaan. De leisteendakpannen zijn trouwens ook mooi en vast ook al heel erg oud.

De oude binnenstad van Saarburg is niet zo heel erg groot, maar wel mooi. Vanwege dreigende regen zijn wij niet meer naar de burchtruïne gelopen. We hebben in plaats daarvan met een drankje op een terrasje onder een parasol gezeten. 

23 opmerkingen:

  1. Weer zo'n mooi stadje. Leuk om foto's te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat grappig (ipv leuk) om te zien hier zijn wij ook geweest paar jaar geleden en vonden het ook klein maar l..k heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helène Pourquoi pas

      Verwijderen
    2. Het is een mooi stadje en we hebben er lekker een tijdje rondgedwaald. Leuk (grappig) dat jullie er ook geweest zijn.

      Verwijderen
  3. Heel leuk! En die oude serre vind ik heel bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zal misschien wel aan opgeknapt zijn, maar dan nog is het mooi dat de serre bewaard gebleven is.

      Verwijderen
  4. Kan me voorstellen dat men dit klein Venetië noemt. Beeldschoon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En met al die bloemen ziet het er nog eens extra mooi uit.

      Verwijderen
  5. Wat een leuk pittoresk stadje. Het lijkt me heel bijzonder om daar te wonen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien wel, maar ik zou het toch niet willen met al die toeristen.

      Verwijderen
  6. Wat Leuk! Een plaats waar je een sprookje bij zou bedenken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk uitstapje en wat een enig pittoresk stadje is dit .Ik heb genoten van je leuke foto's
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie plaats. Leuk met al dat water. En wat een bijzondere serre.

    BeantwoordenVerwijderen