intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 24 juni 2023

cyclamen vervolg

Een paar maanden terug schreef ik over cyclaamplantjes die ik aan het opkweken was: klik!

Alle plantjes doen het nog en ze staan alweer een aantal weken in grotere potten.


Het gaat alleen wel heeeel er-rug langzaam...
Maar dat geeft niet! Er komt een tijd dat het mooie grote planten zullen zijn, die ik dan toch maar mooi zelf uit zaad gekweekt heb.

Voor de eerste keer heb ik stokrozen in de tuin en ik was echt heel erg benieuwd naar de kleur van de bloemen. Terwijl overal de stokrozen al bloeiden, bleven de mijne vooral groeien. 


En gistermorgen....


Jaaaa, bloemen! Eindelijk! 
Er staat nog een plant, maar die bloeit nog niet en nu is het dus nog afwachten welke kleur die heeft.

Ik heb een hoop gezaaide (eenjarige) planten waarvan ik niet meer weet wat het ook alweer was. Vaak duurt het ook even voordat de knoppen hun geheimen prijs geven. 


Zo hebben we een tuin vol verrassingen.


Zo nu en dan kom ik tijdens het tuinieren een slapend harig beestje tegen:


Het is toch zo'n lieverd!

Manlief en ik hebben vakantie. Zomervakantie. Nu twee weken en in september nog een week. We zijn nu niet van plan om weg te gaan, want er moet geklust worden. We zullen heus wel een keer een dag weg zijn, maar we gaan niet op vakantie. Een maand geleden waren we trouwens al naar Boedapest en het kan niet altijd feest zijn.

Hierbij wil ik je een fijn weekend wensen!

18 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kleur heeft de stokroos. En die allium is nu al een plaatje. Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat weer een mooie foto,s. De alliums zijn ook nog mooi als ze uitgebloeid zijn. Ik heb er nu een paar als droogbloem binnen gezet. Fijne vakantie. Rita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een goed idee. Ik heb nog andere alliums staan, die zijn ook mooi om binnen te bewaren.

      Verwijderen
  3. Prachtige kleur stokroos. Ik had jaren geleden gele gezaaid en die zijn heel mooi opgkomen, 3 jaar prachtige stengels, en 2 meter verder een zwarte geplant. Nu hebben de gele een roze/oranje kruizing. De zwarte is dit jaar heel hoog en groot.
    Vorig jaar zaden van een witte kunnen oogsten en daar heb ik nu wat plantjes van.
    Mocht je nog zaden willen dan kan dat natuurlijk. Maar ook 1 jarige plantjes van de witte kan via mijn dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is lief van je.
      Ik heb nu een paar potten met zaailingen staan, die ik in het najaar uit kan planten. Ik heb een paar keer zaadjes tijdens wandelingen meegenomen, ook van lathyrus en judaspenning. Die laatste doet het ook goed, alleen zal die pas volgend jaar gaan bloeien.

      Verwijderen
  4. Ik hoop dat de cyclamen gauw groot worden!
    Stokrozen en vingerhoedskruid zijn mijn lievelings-zomerbloeiers. Bij de boerderij had ik ze in allerlei verschillende kleuren. Rose, wit, geel, zalm, cyclaamkleurig en zachtrood (de stokrozen dus) , het vingerhoedskruid in wit en roze. Honderden, het was altijd een lust voor het oog.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat moet echt mooi geweest zijn. Vingerhoedskruid heb ik ook, dat zie ik ook graag. Vorig jaar had ik die op één plaats staan, nu heb ik ze op meerdere plaatsen in de tuin.

      Verwijderen
  5. Een bloeiende stok roos en wat een mooie kleur, daar zou ik heel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben er ook blij mee. Ik had er al eerder gezaaid maar dat werd niks. Nu zaai ik ze in een zaaibak voor en gaat het wel goed.

      Verwijderen
  6. Je hebt eer van je werk. Prachtige bloeiers.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn stokroos bloeit nog niet. Mooi kleurtje en altijd mooi die verrassingen in de tuin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jullie zitten natuurlijk noordelijker dan ons, waardoor alles ook wat later bloeit.

      Verwijderen
  8. Van bloeiende stokrozen word ik altijd blij en van lathyrus, lupines en dahlia's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lathyrus ruikt zo lekker, ik kan daar niet voorbijlopen zonder er even aan te ruiken. Dit jaar hebben we geen dahlia's, maar ik vind ze wel heel erg mooi. En de lupine is nu bijna uitgebloeid. De toortsen zijn mooi, maar het blad alleen al vind ik ook mooi.

      Verwijderen
  9. 'Een tuin vol verrassingen'. Ik vind het prachtig klinken. En wat mooi dat je zelf de zaden hebt geplant voor die verrassingen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben er al vanaf eind februari/begin maart mee bezig en alle plantjes bloeien later dan de plantjes die in de winkels aangeboden worden. Alleen geeft dit zoveel meer voldoening.

      Verwijderen