intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

woensdag 21 juni 2023

verlies

Er trokken zware buien over het land, maar niet bij ons. Het heeft wel geregend, alleen was het maar een paar millimeter.


Vanavond stond ik daarom, net als iedere avond, de planten in de bloempotten weer water te geven.


We moesten naar een uitvaart toe: een oom van manlief was overleden. Om negen uur gingen we de deur uit, want we moesten twee uur rijden. 


De dienst was niet lang, wel mooi. Het condoleren en praten met de nabestaanden viel ons zwaar. 


Op de terugweg naar huis bleek er bij de Zeelandbrug een ongeluk gebeurd te zijn en moesten we omrijden over de Oosterscheldekering. 


We stopten eerst in Zierikzee om iets te drinken en een Zeeuwse bolus te eten. Om half zes waren we terug thuis. Het was een lange en zware dag. 

20 opmerkingen:

  1. Elke dienst zal zwaar voor jullie zijn.

    Op Tholen was het ook niet veel, halve regenton van hele dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, dat is ook niet echt de moeite. En voor vandaag verwacht ik ook dat er niet veel regen zal vallen.

      Verwijderen
  2. Ja, een uitvaart weegt altijd hè.
    Hier ook maar een paar mm regen. Morgen zouden we veel krijgen ... we gaan het zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De ene app zegt dat het bij ons vrijwel niet gaat regenen en de andere app heeft het over de hele middag regen. We wachten het maar af...

      Verwijderen
  3. Alle emoties op zo,n dag kosten veel energie. Kan me indenken dat jullie erg vermoeid waren bij thuiskomst. Hier wel regen maar gelukkig niet de voorspelde hagel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op hagel zit je ook niet echt te wachten, dat kan veel schade aanrichten.
      Ik lag gisteravond al vroeg in bed en heb geslapen als een blok. Gisteravond ben ik nog wel een beetje in de tuin bezig geweest, dat was wel fijn na een hele dag stilzitten.

      Verwijderen
  4. In jullie geval zal een afscheid altijd wel extra beladen zijn, dat kan ik me goed voorstellen.
    Wij hadden een stortbui van 18 mm, de planten zijn er enorm van opgeknapt (en ik ook).
    Gisteren kon ik eindelijk nog wat zaaien in de volle grond voordien leek het wel beton.Met een tuin op het zuiden en steeds die wind was er geen lol meer aan.
    Hopelijk komt er nu af en toe eens wat regen.
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die wind droogt alles ook nog eens extra uit. Ik hoop stiekem dat er vanmiddag nog wat regen valt. Het is nu wel bewolkt maar het is nog even afwachten wat het gaat doen.

      Verwijderen
  5. Wat gek, ik ben in jouw buurt en hier heeft het geregend vanaf half drie. Tot half zeven. Toen was het net droog, gingen we lopen en viel er nog een bui. En dan toch maar een paar mm?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij zaten aan de rand van het regenfront. Dus die eerste zware buien pakten we daardoor niet echt mee. Ik hoorde van inwoners van Sluis en Zuidzande dat die echt de volle laag gekregen hadden.

      Verwijderen
  6. Emotioneel een zware dag voor jullie. Dat vermoeit meer dan een wandeling van 15 km.
    Gisteren hier 3 mm regen en vandaag (tot nu toe) amper 1 mm. Deze dag nog 5 1/2 uur te gaan dus er kan, en mag van mij, heel veel vallen!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vanmiddag hier ook wat lichte regen gehad. Niet echt noemenswaardig. Ik zag net dat het in Limburg nogal tekeer ging en straten blank staan.

      Verwijderen
  7. Een zware dag voor jullie.
    Hier vanaf vanmiddag regen, maar hele lichte regen. Stelt nog steeds niet veel voor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tot nu toe is het bij ons ook nog steeds meegevallen.

      Verwijderen
  8. Tja een uitvaart ............ het zal altijd gemengde gevoelens bij jullie blijven oproepen. Ik las dat het in Limburg goed tekeer is gegaan wat de regen betreft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je zo de beelden van Limburg voorbij zag komen, was het daar nogal de moeite.

      Verwijderen
  9. Dat was een zware en lange dag voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat vervelend dat je nog een omweggetje moest maken.
    Veel sterkte met het verlies...
    Prachtige bloemen...

    BeantwoordenVerwijderen