intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

donderdag 6 april 2023

kleintjes

Mama-cyclaam:


En kindjes-cyclaam:


Ik had mijn cyclaam vorig jaar de hele zomer buiten (in een pot) gezet en toen het kouder begon te worden haalde ik de plant weer naar binnen. De uitgebloeide bloemetjes hadden zaad aangemaakt en ik besloot om daar een beetje van te bewaren. Mijn eerste poging, eind januari, om plantjes op te kweken mislukte. In maart probeerde ik het opnieuw en  toen ontkiemden de zaadjes wel.

Vandaag heb ik de plantjes vanuit de kiemaarde overgezet in potgrond. Ze zijn nog klein, maar het gaat wel goedkomen met de plantjes. Daar zal ik wel voor zorgen. 

👟 👟 👟 👟 👟 👟 👟 👟

Samen met een collega ging ik gisteren wandelen. Het was mooi weer en we legden een afstand van veertien kilometer af. Ik had mijn kleine rugzakje mee en ik vertelde dat ik tijdens de zomermaanden een grotere rugzak draag omdat ik dan meer spullen mee heb, zoals bijvoorbeeld zonnebrandcrème. 

's Avonds ging ik naar naailes. Ik was al de hele dag al verkouden en tegen de avond werd dat alleen maar erger. Geen corona, maar gewoon een flinke verkoudheid. Ze vroegen op naailes of ik ook koorts had, maar dat had ik niet. Pas toen ik later op de avond in de badkamer in de spiegel keek, begreep ik die vraag. Ik had geen koorts, maar was wel door de zon verbrand. Ja stom natuurlijk, ik had me al moeten insmeren! Tijdens de volgende wandeling ga ik de zonnebrandcrème maar meenemen. 

15 opmerkingen:

  1. Woensdag was het inderdaad schitterend weer en was ik lekker dagje met zus op stap. Vandaag terug vanuit Amstelveen, ik ging om half 11 weg en met de minuut werd het viezer weer. Onderweg diverse dingen gedaan en gelukkig was ik voor 15.00 uur langs Rotterdam, daarna werd het een chaos op de weg rond alle grote steden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn man kwam gistermiddag vanuit Limburg naar huis. Hij zei dat het ook zo druk op de weg was. Veel toeristen op de weg en veel mensen zijn vandaag ook al vrij.

      Verwijderen
  2. Dat noem ik knap een cyclaam overhouden en dan zelf opkweken was dit een kamer of een buitencyclaam. Ja woensdag was het uitzobderlijk mooi weer ik liep op de dijk bij nulde het waait er altijd. Maar het was heerlijk nu. Mooie vogels gezien daarover later meer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is een kamerplant. Tijdens de zomermaanden zet ik hem buiten.

      Verwijderen
  3. Wat goed zeg, van die kindjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat het lukt om de plantjes op te kweken. En ik ben onder de indruk van je 14 kilometer. Dat is een flinke wandeling.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja best wel en vandaag wandelde ik ook nog eens zeven kilometer met mijn vriendin.

      Verwijderen
  5. Goed zeg, die babyplantjes. Ik ben benieuwd naar het vervolg.
    Ja wat was het geweldig weer hè, woensdag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is te hopen dat ze het blijven doen, dat zou wel erg leuk zijn.

      Verwijderen
  6. Ja, het zonnetje kan al best branden... Ik ben ook verkleurd in mijn gezicht van het buiten bezig zijn. Hopelijk is de verkoudheid snel over!
    Cyclamen.... mijn moeder had ze altijd in de slaapkamer op het oosten staan. Maar ik wist niet dat je er zaad van in kon winnen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De verkoudheid is gelukkig alweer minder. Ik ben deze winter wel aan het kwakkelen, hoor :(
      Binnen haal ik de uitgebloeide bloemen altijd gelijk uit de plant, dus de kans om zaad te vormen is er dan niet. Nu na een zomer buiten staan zaten er wel zaadbolletjes aan de plant.

      Verwijderen
  7. Wat een mooie wandeling. Ik heb meteen gekeken naar die camping. Wie weet gaan we er eens heen.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Langzaam maar zeker noem je dat van de cyclaam. Super! Geniet van jullie vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen