In september schreef ik de volgende post: klik! Ik vertelde daarin over een abonnement dat ik heb en dat tijdschrift nummer 13 exact dezelfde bleek te zijn als uitgave 3. Ik stuurde een e-mail naar de uitgever, waarin ik het volgende schreef:
Beste,
Gisteren ontving ik de nieuwste Prêt-à-porter, waar ik een abonnement op heb. Helaas zag ik gelijk dat deze nieuwe uitgave (nr. 13) exact hetzelfde is als uitgave nr. 3 uit 2017 en die heb ik al (zie bijgevoegde foto). Jammer en zonde van mijn geld, want hier heb ik niks aan! Ik hoop dat de volgende uitgave wel anders zal zijn, anders ga ik mijn abonnement toch op moeten zeggen.
Met vriendelijke groet,
Gisteren viel de nieuwe uitgave van dit blad in de bus en wat denk je...? Uitgave 14 is precies hetzelfde als uitgave 4. Ja, echt hè!
Beste,
Langs deze weg wil ik mijn abonnement op het tijdschrift Prêt-à-Porter opzeggen. In september ontving ik nummer 13 van dit tijdschrift, die hetzelfde als nummer 3 bleek te zijn. Gisteren ontving ik nummer 14 en die is hetzelfde als nummer 4. Aangezien ik niet wil betalen voor tijdschriften die ik al heb, is dit de reden van het opzeggen. Graag wil ik een bevestiging van u ontvangen via e-mail of telefoon.
Met vriendelijke groet,
En mocht ik niks terug horen, dan bel ik volgende week gewoon zelf.
Het is toch niet te geloven. Goed dat je zo oplettend bent. Dat abonnement zou ik zeker en vast opzeggen trouwens de manier van hoe ze je nu behandelen vind ik zeer ongepast. Misschien een aangetekende brief sturen en de betalingen stop zetten.
BeantwoordenVerwijderenMocht ik volgende week niks gehoord hebben, dan zal ik nog eens bellen en anders kan ik inderdaad een aangetekende brief sturen. Bedankt voor het advies.
VerwijderenHoe is het mogelijk!
BeantwoordenVerwijderenDe ideeën zijn vast en zeker op...
Dat abonnement zou ik zeker opzeggen! En de betalingen stoppen.
Ja, hier heb ik gewoon niks aan.
VerwijderenNou moe....!
BeantwoordenVerwijderenZeg dat wel... :(
VerwijderenIk begrijp dat je geen enkele reactie kreeg op je eerste mail? Pffff.
BeantwoordenVerwijderenDat klopt, ik heb niks terug gehoord.
VerwijderenNoi ja zeg, dat is een vreemde gang van zaken. Ik zou mijn geld terug vragen.
BeantwoordenVerwijderenJe hebt gelijk.
VerwijderenOm niet te zeggen: pure oplichterij. Geld terugvragen van de laatste twee nummers zou ik zeker proberen (of het lukt is een andere zaak).
BeantwoordenVerwijderenMaar dan heb ik het wel geprobeerd...
VerwijderenBijzonder dat ze dat doen.
BeantwoordenVerwijderenIk heb het ook nooit eerder meegemaakt. Soms kom je wel een zelfde soort patronen tegen, maar gewoon een complete uitgave toch niet.
VerwijderenNou ja wat waardeloos zeg!
BeantwoordenVerwijderenInderdaad 😟
VerwijderenOMG, dit is toch onvoorstelbaar, wat ‘n slechte zaak!
BeantwoordenVerwijderenIk heb ook echt geen vertrouwen meer in deze uitgeverij.
VerwijderenDat heb ik nou nog nooit mee gemaakt. Te gek voor woorden, hoe krijg je zoiets verzonnen. Groot gelijk dat je je abonnement hebt opgezegd!
BeantwoordenVerwijderenTijdschriften kunnen weleens in herhaling vallen, maar dit heb ik toch ook nog nooit meegemaakt.
VerwijderenMaar allez zeg! En hebben ze eigenlijk ooit geantwoord op die eerste mail?
BeantwoordenVerwijderenNee, ik heb nooit antwoord gehad.
VerwijderenTsjonge, ik vind dit wel een aanfluiting van de redactie van het tijdschrift....
BeantwoordenVerwijderenZeker weten!
VerwijderenWelnee, niks geen aanfluiting. Gewoon bedrijfspolitiek, lekker goedkoop en niemand merkt het want de abonnees blijven geen jaren achtereen hangen. Of ze zijn het allang vergeten.
BeantwoordenVerwijderenBlijkbaar toch niet... en ik geloof nooit dat ik echt de enige zal zijn die dit opmerkt.
Verwijderen