intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

maandag 28 oktober 2024

vallei

Aan het begin van onze vakantie wandelden we bij Corte in de bergen: klik!  Op onze laatste vakantiedag gingen we terug naar Corte, maar dan om de Restonica-vallei (klik) te bezoeken. 

Enthousiast begonnen we aan de wandeling door de vallei, maar al snel konden we niet verder. Door de vele regen van eerder, was een rivier waar we doorheen moesten waden niet zo heel erg toegankelijk meer. We besloten om daarom maar een andere route te nemen en niet verder langs de rivier door de kloof te lopen.


We namen een pad vlakbij dat bergopwaarts ging en waar we in een soort sprookjesbos terecht kwamen. Door de lichtval en de begroeiing was het een bijna magische plek.


Het struikgewas op Corsica wordt maquis genoemd en bestaat uit struiken, bloemen en kruiden. Soms rook je de zoete kamperfoelie, een ander keer rook het sterk naar munt en andere kruiden.




De stam van een zwarte pijnboom:



Bergbeklimmers:


Mooi om te zien. Ik weet niet of ik het zou durven...

De stad Corte:



De citadel:


In Corte gingen we in de kerk kijken.



En daar was een Mariagrot:


Verder hadden ze niet op beelden bespaard:


En de dag erna zat onze vakantie op Corsica erop en vlogen we terug naar Lille. 


We hadden een geweldige vakantie, maar dat had je vast al begrepen. We maakten mooie wandelingen en we waren onder de indruk van de prachtige natuur. We willen nog wel eens naar Corsica, maar dan naar een ander deel van het eiland om daar alles te bekijken. 


3 opmerkingen:

  1. Ik vind het zo prachtig allemaal!
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat hebben we wel begrepen, ik wel in elk geval en heb genoten van je mooie verslagen en vooral de mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, dat jullie hebben genoten straalt er vanaf! Heel fijn! En wij mogen een stukje mee genieten van de mooie natuur en cultuur, waarvoor dank!

    BeantwoordenVerwijderen