intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

woensdag 23 oktober 2024

in de bergen

Kijk daar die bergen, daar gingen we wandelen:


We reden naar het stadje Corte, midden op Corsica.

(Bron: Google Maps)

Corte ligt op 450 meter hoogte en wij gingen het wandelend nog wat hogerop zoeken.


Het pad was over het algemeen rotsig en zo nu en dan moesten we een beetje klauteren, maar op zich was het wel goed te doen.


Een Mariakapelletje (bij de rode pijl):


Even van dichtbij bekijken:



De natuur is er prachtig!



Bergen, bomen, mooie vergezichten en in de diepte rivier de Travignano.



En ook hier schoten de hagedissen weer alle kanten uit.


De bijzondere stam van de zwarte pijnboom:


We liepen dezelfde weg terug als heen, alleen namen we halverwege een andere afslag. Het was een steil pad naar beneden met losse grond en stenen. En tot twee keer toe viel ik door een rollende steen. Gelukkig ben ik daarna, tijdens deze vakantie, niet meer gevallen.  

We kwamen uit bij de rivier, waar we een tijdje aan de waterkant gezeten hebben.


En later namen we in Corte plaats op het terras van een café. Een fris drankje ging er wel in.
 

5 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige ruige natuur.Wat zullen jullie genoten hebben.Ik vind het leuk om daarover te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moedig om zo'n pad te gaan lopen. Maar geeft mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het er prachtig. Een van onze kinderen was er ook en een vriendin. Allemaal even enthousiast!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat is het mooi daar! En lekker ruig, Nederland is ook mooi maar zo ‘aangeharkt’
    Drie keer vallen is ook wel genoeg, gelukkig dat je er goed vanaf gekomen bent. Een van mijn vriendinnen brak op de 2E dag van haar vakantie haar pols.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Drie keer is scheepsrecht, helaas voor jou bij het vallen. Het ziet er wel erg mooi en ruig uit daar. Fijn om te wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen