intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

donderdag 24 oktober 2024

canyons

 We hadden gelezen dat één van de mooiste wegen op Corsica bij ons in de buurt was.


De weg voerde ons door de kloven van Inzecca en Strette, uitgesleten door de rivier de Fiumorbo. Vanaf een bochtige autoweg van 13 km lang zijn de kloven het best te bewonderen.




Op verschillende plaatsen konden we de auto parkeren en even rondkijken. 



En wij werden ook bekeken... door een geit. Het dier bleef maar naar ons kijken, terwijl wij een stukje langs de weg liepen. 




Uiteindelijk kwamen we uit in het dorp Ghisoni en we parkeerden de auto op een pleintje waar de Santa Maria kerk:


en de San Franchesinekerk staan:


We liepen even door het dorpje.



Manlief was zijn drinken vergeten en we gingen daarom iets bij het plaatselijke restaurant drinken. Daar kon hij ook cola voor onderweg kopen. Omdat ik bij de bar door allemaal lekkere koeken aangekeken werd, wilde ik opeens wel iets eten. Ik at fiadone, een lekkere Corsicaanse cheesecake die me door de eigenaar aangeraden werd. 


Daarna gingen we in de buurt wandelen.

De wandeling ging door een mooi bos en langs de rivier


De giftige doornappel:



Corsica staat bekend om de vele wilde zwijnen en wilde varkens en de grond langs het pad was overal omgewoeld. We zijn tijdens de vakantie geen levende exemplaren tegengekomen, wel kwamen we de schedel van een wild zwijn tegen.


Onderweg hebben we naast geiten, ook loslopende koeien gezien.


Hier werden we door een tegenligger, die met zijn lichten seinde, al gewaarschuwd dat er dieren op de weg liepen. Zoiets is altijd fijn.


5 opmerkingen:

  1. Dat lijkt me nou echt een leuk eiland. Wandelen, iets eten en drinken, wilde dieren en mooie wegen. Misschien eens tip voor ons voor volgend jaar?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij zijn nu vanaf Lille naar Bastia gevlogen, maar je kan ook met de auto/camper en de veerboot. Er zijn voldoende campings. De volgende keer zouden we graag de andere kant van het eiland willen bezoeken. Daar heb je dan weer meer cliffs. Dat lijkt ons ook mooi.
    Pizza's heb je daar overal en ook vis en schelpdieren. Wij hebben ook lokale worst en kaas gegeten. Allemaal erg lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er allemaal zo eenzaam en verlaten uit, of valt dat wel mee in het echt?
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja valt mee. Echt overdreven veel toeristen hebben we niet gezien, we waren er echt buiten het seizoen.
      Er zijn er wel veel lege huizen, toch zeker buiten de dorpen. Ik denk dat de jeugd daar ook een beetje wegtrekt.

      Verwijderen
  4. Zo'n ritten tussen de rotsen vinden wij ook altijd leuk. Mooie fotos!

    BeantwoordenVerwijderen