intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

dinsdag 22 oktober 2024

de kust

Het strand... natuurlijk gingen wij naar het strand.

Je zult ons niet op het strand zien liggen, daar zijn wij geen types voor. Wij gaan wandelen en zwemmen. Het zeewater had een nog aangename temperatuur om een duik te wagen.

Toen we op het strand aankwamen verbaasden we ons over de vele aangespoelde takken die er lagen.

Zelfs hele bomen waren ooit aangespoeld.

Hoe verder we liepen hoe minder takken we tegenkwamen. Het zal misschien net op plaatsen zijn waar een bepaalde stroming staat. 

Op het eiland groeien overal aardbeibomen:

De vruchtjes zien er mooi uit:


Ik heb een aardbeitje geproefd en echt veel smaak zat er niet aan. 



De ruïne van vestingtoren Diana, gebouwd rond 1582. 


Achter de toren ligt Étang de Diana, een lagune waar het water uit de zee naar binnenstroomt. 


In het water zaten heremietkreeftjes en we hebben lange tijd naar al die lopende schelpjes zitten kijken.


En waar we ook op het eiland kwamen, overal waren hagedisjes:


Vliegensvlug renden ze weg als je eraan kwam. 

De temperatuur op Corsica was overdag steeds rond de 23℃. Een aangename temperatuur.


6 opmerkingen:

  1. Prachtig, die foto van die lagune. En wat een heerlijk weer hebben jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke temperatuur. Niet te warm, niet te koud. Zo kan je nog eens wat ondernemen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was prima zo. Ik denk dat het in de zomer een stuk minder aangenaam zal zijn om iets te doen. Ik hou wel heel erg van hoge temperaturen, maar om te wandelen (toch zeker in de bergen) hoeft het voor mij ook niet te warm te zijn.

      Verwijderen
  3. Mooie foto’s mevr.W. Grappig, die lopende schelpjes!
    23 graden, wat ‘n heerlijke temperatuur, prettig om te wandelen.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen