intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 20 september 2024

soep

Pompoensoep vind ik lekker, alleen vind ik het ondingen om door te snijden. Ondanks dat heb ik weer een lekker soepje gekookt van een pompoentje dat ik bij de biologische boer kocht. Na mijn werk was ik daar langsgereden, maar eerst was ik bij een hobbytuinder om uien geweest, want die waren thuis bijna op. Lekker die producten uit de buurt, verkocht in kraampjes langs de weg. In de soep doe ik naast pompoen ook nog (gefruite) ui, wortel en courgette. 

🎃 🎃 🎃 🎃

Toen we hier in 1993 kwamen wonen stonden in de tuin perenbomen, een appelboompje en rode en zwarte aalbessen. Allemaal lekker, alleen die zwarte bessen lust ik niet. Ik heb er van alles mee geprobeerd, maar ik vind de smaak te muf en te overheersend. En nu, na al die jaaaaaren heb ik de struiken uitgespit. Ik was er gewoon helemaal klaar mee en nu staan er hortensia's, die ik vorige week bij het tuincentrum kocht. Uitgebloeide hortensia's die daarom voor de helft van de prijs waren. Ze gaan me vast meer voldoening geven dan die zwarte bessen.

🌸 🌸 🌸 🌸

Vriendin en ik gingen wandelen. In negen jaar tijd kreeg ze al drie keer kanker en ver lopen gaat niet meer. Door alle behandelingen die ze moest ondergaan, is er van haar conditie niet veel meer over. Daarnaast heeft ze ook vaak pijn. Zij moest maar aangeven wat wel en niet gaat en we liepen toch nog vijf kilometer. Halverwege stopten we om te lunchen.

 Ik denk niet dat ze oud gaat worden, ze heeft al zo ontzettend veel moeten inleveren en de kanker blijft maar terugkomen. Als ze erg slechte dagen heeft, hoeft het voor haar ook niet meer en dat vind ik logisch. Gelukkig heeft ze ook nog goede dagen en bedenkt ze dat ze best wel naar Zuid-Afrika of Aruba wil. Ik hoop voor haar dat ze nog veel reizen mag maken. 

😎 😎 😎 😎

Ik sluit deze week met Moppie af.


Fijn weekend!

4 opmerkingen:

  1. Slim om die struiken weg te doen. Hortensia’s zijn mooi en vullen lege plekken mooi op. Fijn dat je met je vriendin ging wandelen, geniet maar van elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het woordelijk bijna met Mieke eens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Al eens geprobeerd om de pompoen een paar minuten in de magnetron te doen zodat hij een beetje "gaart"?
    Dan is de schil veel makkelijker te snijden. Gr Jenneke

    BeantwoordenVerwijderen