intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 6 september 2024

slang

Wij verbleven de afgelopen dagen in Landal Hochwald in een tweepersoonshuisje wat eigenlijk nog verrassend groot bleek te zijn.

We zijn er voornamelijk geweest om te slapen en voor de rest waren we alsmaar weg. Gisteren maakten we nog een lange wandeling vanuit het vakantiepark, waarbij we een deel van de Saar-Hunsrück-Steig liepen: klik!


We liepen veel door het bos, wat erg fijn was bij 26℃.



Het was ook rustig, want we zijn vijf uur lang geen ander mens tegengekomen. Wel stonden we oog in oog met twee herten. Altijd bijzonder om mee te maken.

Mariakapelletjes zie je hier overal, ook gewoon ergens in een bos.


Een spiegelglad meertje:


En toen ik even langs de kant zat, zwom er zomaar een kleine ringslang voorbij:


Hoe gaaf is dat!


Wat gezellig om zo'n bankje te hebben:


En na deze wandeling en de wandeling in het Müllerthal, doet zo ongeveer ieder spiertje in onze benen pijn. Al dat stijgen en dalen zijn we niet gewend, maar spierpijn gaat gelukkig weer over en we kunnen terugkijken op een fijne midweek. 

18 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk uitstapje, lijkt mij dat!
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben er van genoten en gelukkig overdag ook wel iedere dag goed weer gehad.

      Verwijderen
  2. Jullie daar en wij in de Groe...en allemaal een heerlijke week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En nu kunnen wij hier weer gaan wandelen...
      Fijn dat jullie het ook goed gehad hebben.

      Verwijderen
  3. Wat ‘n heerlijke vakantie hebben jullie gehad! Veel gezien en veel gewandeld, zo ‘vier’ ik mijn vakanties ook het liefst. Mooie foto’s, vooral die van de ringslang!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij zijn geen stilzitters en ons zul je geen uren op het strand zien liggen. We willen graag de omgeving ontdekken.

      Verwijderen
  4. Lekker gewandeld: Mariakapelletjes, een meer en veel bos. Helemaal geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto's weer. Ik ruik bijna het bos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het strand is rustgevend, het bos ook. Maar nu heb ik mijn portie bos wel weer even gehad.

      Verwijderen
  6. Mooie bungalow ook, ik heb even de foto's bekeken. Wij hebben eens overnacht in een mini tuinhuisje, 1 p. bedden met ertussen net loopruimte, mini plankje met klapstoeltjes als eettafel en een keukentje met hele grote koelkast en in de "badkamer" kon je je nauwelijks omdraaien.
    Plek voor het kussen van Hera was er nauwelijks.
    Knap hoe ze daar foto's van konden maken waarop het er heel ruimtelijk uitzag.
    Gelukkig was het mooi weer en konden we buiten zitten aan weer hele grote tafel en comfortabele stoelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In dit huisje was de badkamer groot, alleen het douchegedeelte had wel wat ruimer gemogen.

      Wij hadden ooit in Engeland een cabin geboekt en daar hadden we alleen bedden in. Vlakbij was een sanitairgebouw, dus dat was verder geen probleem. De kinderen sliepen in een stapelbed en manlief en ik op een vreselijke slaapbank. We hebben bijna vier nachten geen oog dichtgedaan. Het was de eerste en de laatste keer dat we een cabin huurden en ook dat we op een slaapbank sliepen. Als we nu met de familie ergens een paar dagen heengaan en we zoeken een accommodatie, dan eisen wij dat we in een gewoon bed slapen en zoonlief ook.

      Verwijderen
  7. Wat mooi die slang. Moet je ook net geluk hebben om het juiste moment te hebben om dat te zien. Maar volgens mij, aan je foto's te zien, heb je daar wel oog voor. Fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zaten daar heel veel libellen en eigenlijk probeerde ik die te fotograferen, maar die waren me telkens te snel af. Toen zwom opeens de slang voorbij, dat was echt een cadeautje.

      Verwijderen
  8. Een heerlijke vakantie. En zittend op de bank heb ik met jullie meegelopen. Dat zou me in het echt niet lukken hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig kan ik nu even bijkomen, want het kost me wel veel energie. Tegen de tijd dat ik maandag weer mag gaan werken, zal ik wel weer fit zijn.

      Verwijderen
  9. Als landalfan ga ik de huisjes én de omgeving eens opzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé ook een Landalfan! Wij vinden het mooie parken met mooie huisjes.

      Verwijderen