intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 29 september 2024

plukdag

Een tijdje geleden kwam ik dit evenement op Facebook tegen:


Een pompoenplukdag, dat leek me nou eens leuk! En niet alleen om te kunnen plukken, maar nog meer om foto's te maken.

 Gewapend met met mijn camera, tuinlaarzen, tuinhandschoenen, snoeischaar en een boodschappentas ging ik op pad. Naar Boer Pompoen.


Om tien uur startte het evenement, ik was er rond half elf en toen was het al behoorlijk druk.


Er waren veel gezinnen met kinderen, die pompoenen voor Halloween kwamen uitzoeken. Ik ging voor de eetbare pompoenen. 


Al die verschillende soorten en kleuren... dat alleen al was mooi om te zien.






Voor wie niet zelf wilde of kon plukken, waren er genoeg geplukte en schoongeboende pompoenen te koop.



Ik plukte vier pompoentjes en nadat ik die afgerekend had, ging ik een kijkje in de stal bij de koeien nemen.


En daarna liep ik door naar de kalfjes. 


Zo schattig... 



Die Boer Pompoen... die kan vast terugkijken op een heel erg geslaagde dag. 
Voor beide kassa's (bij het plukveld en bij de al geplukte pompoenen) stond constant een lange rij mensen te wachten om te kunnen afrekenen. 


Toen ik bij de boerderij wegreed stonden de auto's ik weet niet hoever langs de weg geparkeerd.
 Ik denk dat dit evenement wel voor herhaling vatbaar zal zijn.

En eenmaal terug thuis moest er natuurlijk wel even gekeken worden naar wat dat gekke mens nu toch weer had gekocht:


Het was een heel leuk uitstapje, waar ik erg van genoten heb. 

6 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Inderdaad. Die heeft zichzelf hiermee wel op de kaart gezet.

      Verwijderen
  2. Het is ook een heerlijke dag om naar zo’n evenement toe te gaan. Toen we nog op de boerderij woonden kweekte ik ook pompoenen, vooral de bekende oranje en flespompoenen. Geen sierpompoenen. Veel soep en stoofpotjes gemaakt en pompoen in het zuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is prachtig weer, daar hebben ze het mee getroffen. Vroeger had ik zelf ook pompoenen en kalebassen. We hebben een grote tuin, maar nu is veel ruimte met andere dingen gevuld en weet ik niet waar ik er nu zo gauw zou moeten zetten. Ze hebben ook best wel ruimte nodig. Maar elders pompoenen kopen vind ik niet erg. Toch zeker niet op zo'n n dag als vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen