intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

woensdag 28 augustus 2024

een warme dag

Onze waslijn is altijd erg in trek bij libellen.


Soms zitten er zomaar een paar, maar ik heb er ook al eens dertien geteld. 



Ik vind het mooie insecten.

En deze is ook zo mooi:


Onze Moppie 😍


😻 😻 😻 😻 😻

We sloten deze warme dag af met een strandwandeling. 


Nog even en we kunnen 's avonds niet ver meer wandelen. Toen we na het wandelen terug bij de auto kwamen was het al donker.



Die lichtjes hierboven zijn van Vlissingen, viereneenhalf kilometer verderop.


24 opmerkingen:

  1. Wat leuk, de libelles op de waslijn. Moppie is zo fotogeniek, prachtig. Ja, je kan al goed merken dat de dagen weer korter geworden zijn.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op zich heeft het ook wel weer iets dat de dagen korter worden, maar ik zal de avondwandelingen missen.

      Verwijderen
  2. Wandelen jullie niet dicht in de buurt met een goed zaklamp? Ik moest wel vroeger met de hond.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met de honden vroeger wel, maar als we gewoon samen gaan wandelen vinden we het toch prettiger om iets te kunnen zien.

      Verwijderen
  3. Wat een mooie foto’s met die Libellen. Grappig dat ze jullie waslijn kiezen om even te gaan zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gisteren was er sprake van massale trek van Bruinrode Heidelibellen langs de Walcherse kust. Wellicht heeft het grotere aantal libellen bij u in de tuin hier ook mee te maken. De libel op uw foto is ook dezelfde soort. Zie ook: https://www.vlinlibzeeland.nl/nieuws/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's weer. Een libelle fotograferen is mij nog niet gelukt. Ga toch iets beter mijn best doen. <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een tijd geleden probeerde ik waterjuffers te fotograferen, maar die zaten toch minder goed stil dan deze libellen.

      Verwijderen
  6. Wat gaaf die libellen... Moppie is een poes om verliefd op te worden!
    Ja, het wordt 's avonds alweer steeds vroeger donker. Het gaat hard...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zal voor ons wel verre de laatste avondwandeling van dit jaar geweest zijn.

      Verwijderen
  7. Maar dat jullie, s avonds of op een ander moment, zomaar even naar het strand kunnen - daar ben ik wel een klein beetje jaloers op.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij doen dat dan ook vrij regelmatig. 's Avonds met z'n tweeën en ik loop overdag ook vaak alleen langs het strand.

      Verwijderen
  8. Mooie foto's!
    Wat zijn de vleugels van de libelle kunstwerkjes hè!
    En Moppie? Die mag er ook zijn ❣

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het was mij gisteren ook al opgevallen dat er veel libellen waren. Ze zijn er iedere dag, maar minder.
    Als het een erg warme dag is zie ik ' s avonds ook steeds vleermuizen, ze duiken zo laag dat ik weleens bang ben dat ze in mijn haar vliegen, brr.
    Het is nu kwart voor negen en ik moet het licht al aandoen, het gaat echt snel nu.
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toen ik nog klein was, was er een vleermuisje op het werk van mijn vader in een waterbakje van een radiator gevallen. Dat kleine zachte lijfje raakte me toen zo, dat ik sindsdien echt een zwak voor vleermuizen heb. Helaas heeft dat vleermuisje het niet overleefd.

      Verwijderen
  10. Libelles hebben iets magisch inderdaad. Ik merk ook dat de avonden weer korter worden.

    BeantwoordenVerwijderen