intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 9 augustus 2024

wekker

Baas boven baas:


😀

Met een auto vol boeken reed ik naar de kringloopwinkel toe. We hadden er zelf al boeken uitgehaald, we hadden er mee op een rommelmarkt gestaan en het overschot moest nu toch echt weg. Geen probleem voor mij, ik rijd wel. 

Sinds een paar weken was onze elektrische wekker van slag: de tijd ging volgens de wekker sneller dan de werkelijkheid en binnen een week liep hij al snel tien minuten voor. Na een paar keer de tijd opnieuw ingesteld te hebben was ik het beu. Bij de kringloop vond ik een andere, nog helemaal nieuw in de verpakking. Op het doosje stond het merk van een online cosmeticawinkel en de wekker zal gratis bij een bestelling gezeten hebben. Ik kan me zo voorstellen dat hij ergens in een kast belandde en uiteindelijk toch naar de kringloop gebracht werd. En ik ben er blij mee! Voor die paar euro hoop ik weer heel lang op tijd mijn bed uit te zijn 😉

We stonden afgelopen week dus weer op een rommelmarkt en ondanks dat het niet druk was, hebben we toch heel erg goed verkocht. We vragen echt overal maar hele kleine prijsjes voor. Sommige klanten moesten er wel om lachen en zeiden dat ze op een euro of vijftig cent niet durfden af te dingen. Ik zeg altijd maar dat ik ook heel blij word als iets lekker goedkoop is en dat we er niet rijk van hoeven te worden. Morgen is er nog een rommelmarkt en daar ga ik wel naartoe, maar niet om te verkopen. Ik wil nu zelf ook weleens over een rommelmarkt lopen.

Verder zijn twee schoonzussen en ik, naast het rommelmarktgebeuren, deze week nog flink met andere dingen aan het sjouwen geweest. Eén van de schoonzussen kent mensen die gaan verhuizen en die wilden graag nog van wat kleine meubels af en die zijn we bij deze mensen wezen ophalen. Hun huis werd voor zeven miljoen euro verkocht, dus het is niet zomaar een huisje. De schoonzus die hier nog nooit geweest was, keek haar ogen uit. Het huis is gigantisch groot met beneden drie kamers en boven zeven slaapkamers met allen een eigen badkamer. 

We zijn natuurlijk geen verhuisbedrijf en hebben soms echt staan klunzen, maar het is gelukkig allemaal gelukt. Zelfs een groot vloerkleed wisten we te vervoeren:


Gelukkig hoefden we niet ver...

11 opmerkingen:

  1. Een wekker vinden is lastig want ik wil geen rode cijfers. We hebben nu een met witte en een met groene cijfers, die zijn 's-nachts veel fijner.
    Beiden zijn al 10 en 20 jaar oud en ben er voorzichtig mee. Mijn dochter gebruikt er een die uit mijn oude huis komt en al 40 jaar oud is denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kleur maakt mij eigenlijk niet uit. De vorige had rode cijfers en deze ook weer.

      Verwijderen
  2. De tijd gaat al snel genoeg,daar wil je geen op hol geslagen wekker bij hebben

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet echt en ik hoef ook niet steeds vroeger wakker te worden omdat de wekker voorloopt.

      Verwijderen
  3. Wat liggen de poezen daar lekker! Leuk stoeltje.
    Mijn man heeft een elektrische wekker, ik word altijd om dezelfde tijd (ongeveer) wakker dus geen wekker nodig.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meestal ben ik net voor de wekker wakker, maar zonder wekker durf ik toch niet.

      Verwijderen
  4. Wij hebben een wekker met grote rode cijfers. We hangen er een doekje over want hij geeft veel te veel licht, ondanks dat de verlichting ervan al maximaal gedimd is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn moeder hangt ook overal doekjes over, anders kan ze niet slapen.
      Voor mij maakt het niet uit of het donker of licht is, of dat de wekker licht geeft. Ik heb daar gelukkig geen last van.

      Verwijderen
  5. Wat een heerlijke foto van de poezen! Ja, rommelmarkten zijn leuk... en het ligt er maar aan wat je doel is. Soms is dat afkomen van spullen die een ander nog goed kan gebruiken en dan doet de prijs er niet zo heel veel toe. Maar als je voor een goed doel wil verkopen, wil je er toch graag wat voor vangen. Feit blijft dat mensen graag op koopjes afkomen...

    BeantwoordenVerwijderen