intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

dinsdag 13 augustus 2024

pijnlijke fout

Op Facebook feliciteerde ik een oud-klasgenoot met zijn verjaardag. Bleek hij nog niet zo lang geleden overleden te zijn... Ik was niet de enige die dat niet wist, maar ik had er wel een hekel aan en heb mijn felicitatie zo snel mogelijk weggehaald. Dat was gelijk een hele wijze les: check eerst het facebookprofiel van iemand waar je niet zo vaak contact mee hebt. 

🎗 🎗 🎗 🎗 🎗

De afgelopen maanden kregen hier alle vrouwen van boven de vijftig weer een oproep voor het Bevolkingsonderzoek borstkanker. Ik ging een maand geleden en gelukkig was alles goed. Een schoonzus was vergeten om een afspraak te maken en toen de herinneringsbrief op de mat viel, kon ze alleen nog maar in Middelburg terecht. 

Erg? Welnee! Ik ging mee en zo konden we mooi een middagje de stad in. Dat het 35℃ was, was voor ons geen probleem en in de winkels stonden overal de airco's aan. 

We dronken ergens een lekkere verkoelende ijskoffie en gingen op zoek naar verjaardagscadeautjes voor een andere schoonzus en een neefje. We slaagden daar goed voor. De kleding- en schoenenwinkels liepen we voorbij, want we hadden beiden niks nodig en bovendien was het veel te warm om iets te passen. 

Het werd een gezellige middag en vandaag ga ik met een andere schoonzus de hort op. Het is toch zo fijn dat we het zo goed met elkaar kunnen vinden.


22 opmerkingen:

  1. Dat is zeker fijn! En Middelburg slaan wij nooit over als we in Groede zijn. Ik heb er vier jaar 'op kamers' gezeten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er zelf ook nog een jaar op school gezeten: iedere dag met de boot over. Dat was ook een mooie tijd.

      Verwijderen
  2. Oei, ja dat heb ik op FB ook wel eens gezien. Dat effect krijg je als je het profiel van een overledene niet verwijdert, dat dan vroeg of laat een onwetend iemand nog met een felicitatie komt. Voor mij was het geen vraag of ik de social profielen van mijn overleden lief wilde laten verwijderen. Dat heb ik al snel gedaan. Maar kan me ook voorstellen dat dit voor anderen een gedenkplek kan zijn. Groet, Ine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het profiel van onze overleden zoon bestaat ook nog steeds, maar dat heb ik door FB wel laten aanpassen waardoor niemand op zijn geboortedag een bericht krijgt dat hij 'jarig' is. Zijn FB-vrienden weten trouwens allemaal dat hij overleden is. Op zijn geboortedag en sterfdag plaats ik daar zelf een bericht op.

      Verwijderen
  3. Ai, die felicitatie op FB, wat vervelend. En geniet maar fijn van het goede contact met je familie, dat is echt niet voor iedereen weggelegd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties

    1. het is fijn om een goede band met de familie te hebben, maar ik weet ook dat het anders kan. Ze zeggen niet voor niks dat je vrienden kunt uitzoeken en familie niet.

      Verwijderen
  4. Met dochter ben ik maar eenmaal in Middelburg geweest, we hebben er heerlijk gegeten in een restaurant met mijn naam in het oude Kloveniersdoelen gebouw. Heerlijk overdekt terras was er. Het winkelen vonden we niet zo bijzonder, al heb ik er wel een dunne zomerjurk gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn winkels die er al heel lang zijn, maar nu was er ook wel leegstand en er waren winkels bijgekomen die ik niet kende. Middelburg is vooral een gezellige stad, vind ik.

      Verwijderen
  5. Mijn man overkwam precies hetzelfde, zo vervelend maar als je niet weet dat de persoon overleden is, ben je te goeder trouw. Fijn dat je zo goed met je schoonzussen bent!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo bracht vergeten jullie een leuke middag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kijk, op die manier hadden jullie een gezellige middag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, dan baal je wel... Maar ik snap alleen soms niet dat facebookprofielen zo lang blijven nadat een persoon is overleden. Ik weet van mensen dat er ook niet eens bij staat dat ze zijn overleden...
    Altijd fijn als je het goed kunt vinden met je schoonfamilie. Ik heb leuke schoonzussen, maar ook minder leuke. Je moet wel een click hebben en elkaar een beetje aanvoelen en ruimte geven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn schoonmoeder bofte ook altijd zo op ons allen. Iedereen kan goed met elkaar overweg en er is nooit onenigheid. We zijn het niet altijd met elkaar eens, maar dat is normaal en daar valt dan ook over te praten.

      Verwijderen
  9. Wat een vervelende ervaring. Ik had geen idee dat die uitnodiging komt als er een onderzoeksbus in de buurt komt. Ik woon dichtbij de grote stad, daar zijn vaste plekken en ik krijg de uitnodiging altijd een paar weken na mijn verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier komt om de twee jaar een bus, die een paar maanden blijft staan.

      Verwijderen
  10. Heel vervelend! Ik begrijp niet waarom nabestaanden zo'n profiel niet verwijderen. Ik wordt telkens geconfronteerd met het facebookprofiel van een bekende die al lang is overleden. Zo pijnlijk! Ze is de moeder van een vriendin van mijn dochter die vriendin al eens heeft ingeseind maar die doet er blijkbaar niets mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een FBprofiel verwijderen is ook erg definitief. De ene kiest ervoor om het te verwijderen, terwijl het voor de ander een gedenkplek is. Het profiel van onze zoon bestaat ook nog steeds en ik kan het ook niet over mijn hart verkrijgen om dat te verwijderen. net zoals zijn slaapkamer nog altijd hetzelfde gebleven is en we al zijn spullen nog hebben. Wel krijgen anderen geen bericht meer van FB op zijn geboortedag en zal er dus ook niemand zijn die hem feliciteert.

      Verwijderen
  11. Fijn als je zo goed met je schoonfamilie kan omgaan.

    BeantwoordenVerwijderen