intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 20 juli 2024

opheffingsuitverkoop

Hoe vaak ik er in mijn leven al op het strand geweest ben... geen idee. Ik ben vijfhonderd meter van het strand af geboren, het strand en de zee spelen een grote rol in mijn leven, maar ondanks dat is het onmogelijk om geen foto's te maken als ik bij de kust ben. Van de zee, het strand, de schepen en de luchten heb ik al heel veel foto's en er zullen er gewoon bij blijven komen.

We maakten een strandwandeling aan het einde van een warme en benauwde dag. Aan de kust was het lekker en zo nu en dan liepen we met onze voeten door het water.


Als er weinig bewolking is, dan weet je al wat er kan komen: een mooie zonsondergang!




Er waren wandelaars, zwemmers, voetballers, kinderen die met zand en water speelden en mensen die gewoon lekker op een handdoek zaten. Zo zou het iedere dag moeten zijn. 

🌅 🌅 🌅 🌅 🌅 🌅

Ik sloeg mijn slag bij een lingeriewinkel die ermee moet stoppen en waar ik toevallig langsliep. Blijkbaar hielden ze al vijf weken uitverkoop en vandaag was het de laatste dag voordat definitief de deuren dichtgaan. Alles ging tegen bodemprijzen weg en ik kocht een beha, een nachtshirt en een bikini voor zeventien euro. Normaal gesproken had me dat honderdvijftien euro gekost. 

Na echt enorm lang in een tankini gezwommen te hebben, ben ik sinds dit voorjaar overgegaan op een bikini. Na een darmoperatie en het krijgen van twee zware baby's (5165 en 4090 gram) en een keizersnee heb ik een blubberbuik. De plastisch chirurg had me kunnen helpen, maar het bedrag dat ik daarvoor neer moest tellen deed me besluiten om geen buikwandcorrectie te laten uitvoeren. Dan maar geen mooi lichaam! En nu met het ouder worden en na alles wat er in mijn leven al gebeurd is, ben ik de schaamte voorbij. Wat kan het mij nou schelen hoe ik eruit zie en vooral wat anderen ervan vinden. Het leven is te kort om me daar nog zorgen over te maken.

👙 👙 👙 👙 👙 👙

Met mijn moeder kon ik eindelijk weer eens een rondje lopen. Al wekenlang was het slecht weer als ik op visite ging, waardoor gaan lopen niet kon. Ondertussen ben ik wel gewend aan die vervelende rolstoel waar ze in zit. Toen ze deze stoel pas had bleef ik overal vast zitten en kon ik met geen fatsoen een stoep op of af. Inmiddels is er wel wat aan de stoel gesleuteld en gaat het allemaal wat beter. We waren een half uur onderweg en gingen daarna een ijsje eten, want daar was het wel weer voor! 

Bij de activiteitenbegeleiding had mijn moeder een pindakaaspothouder versierd en die kreeg ik van haar.


Leuk, lief en mooi!

Ik ga hem nog wel een paar keer vernissen voordat ik hem buiten ga hangen zodat hij lang mooi blijft.

19 opmerkingen:

  1. Aaah, dat strand. Nog zes nachtjes slapen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd fijn als je voor weinig dingen kan kopen! En ja, iedereen heeft een bikini body: men neme een bikini en men trekke hem aan en dan is er een bikini-body! 😁

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal waar! En als mannen met allerlei soorten lijven een zwembroek dragen, kunnen wij best in bikini. Of we nu dun of dik zijn of ergens flabber of vetjes hebben. Een bikini zit ook heerlijk koel.

      Verwijderen
  3. Een keer een tankini gepast maar vond dat zo raar zitten. Badpak maar dan met veel extra leek het. Ook toen ik echt dik was liep in een badpak, wel een mooie en strapless want dan heb je een mooie decolleté en valt de onderkant minder op.
    Fijn dat je er met je moeder opit kon en pindakaashouder is echt mooi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind een badpak dan weer niet fijn dragen, of ik kocht altijd de verkeerde... Dat kan natuurlijk ook.

      Verwijderen
  4. Grooooot gelijk. Een mens moet niet wakker liggen van wat hij graag wil dragen. Je zonsondergangfoto's zijn heel mooi! Die blijven scoren he!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan ga ik wandelen, camera niet mee want ik ben daar al zo vaak geweest... En altijd is er weer van alles te zien waar ik een foto van wil maken. Maar gelukkig hebben we de smartphone nog 😀

      Verwijderen
  5. Prachtige zonsondergang. Verveelt nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook ik ben aan de kust geboren maar doordat we 's zomers in Frankrijk zijn kom ik er niet zo vaak meer als ik eigenlijk zou willen.We wandelen in de winter altijd wel graag in de duinen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kom er het hele jaar door. En eigenlijk in de zomermaanden nog het minst en dat heeft met de drukte te maken.

      Verwijderen
  7. Ik kom misschien 2 keer per jaar op het strand. En ik vind het er heerlijk. Niet om te gaan liggen bakken, maar om er te wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op het strand liggen doe ik ook niet, daar heb ik toch geen geduld voor 😀

      Verwijderen
  8. Het strand bij avond vind ik prachtig!
    Je hebt lekker voordeel uit de opheffingsverkoop kunnen halen...
    Ik ben fan van een tankini, veel fijner dan een badpak. Maar met een bikini ben je wel weer sneller opgedroogd aan het strand. Gewoon doen waar jij je goed in voelt hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook ik ben aan de kust geboren. En nog steeds mis ik het, dat je dan zomaar naar de zee kan als je wilt. Daarom vond ik dit jaar Bretagne en Normandië zo fijn. Wat betreft je bikini: groot gelijk dat je die kocht. Laten we allemaal maar gewoon dragen wat we lekker vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kust blijft trekken, ook als je er niet meer woont. Ik ga graag naar het bos en de bergen, alleen wil ik toch graag water zien. Manlief ook en als er een meer of een rivier in de buurt is gaan we daarheen. Maar voor ons gaat er toch echt niks boven de zee.

      Verwijderen
  10. Van een opheffingsuitverkoop gaat mijn hart onwillekeurig altijd wat sneller slaan. Leuk dat je daar zo goedkoop wat dingen hebt kunnen vinden. De foto's van het strand vind ik prachtig! Dat heb je hier in de achterhoek niet ; )

    BeantwoordenVerwijderen