intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

maandag 24 juni 2024

kloof

Wat een weertje 🌞🌞🌞 

Je zal maar vakantie hebben...

Manlief en ik zitten boven op een berg aan de Moezel in Duitsland.


Maar voordat we hier aankwamen maakten we een wandeling door de Canyon des Tros-Marets in de Ardennen.


Deze kloof is in de buurt van Malmedy. De wandeling was vijf kilometer en wij deden er ruim twee uur over, omdat er onderweg soms flink geklommen en geklauterd moest worden.

(Bron: Google Maps)


Op sommige smalle, gladde stukken waren langs de rotswand stalen kabels gespannen om je aan vast te houden. En speciaal voor deze vakantie had ik een wandelstok gekocht: een inklapbare nordic walking stok. Inklapbaar zodat ik hem makkelijk in mijn rugzak mee kan nemen. Een beetje extra steun op een rotsachtig parcours vind ik wel fijn, want ik ben best wel onzeker op dit soort paden. En natuurlijk is het ook wel de bedoeling dat ik de wandelstok vaker mee zal nemen als we op pad zijn en niet alleen tijdens deze vakantie.




Het was een mooie wandeling en niet de hele weg zo avontuurlijk, want we liepen ook lange stukken op gewone brede paden. 


En nu zijn we dus op vakantie in Duitsland. We hadden al een lijstje gemaakt met
wat we allemaal willen gaan doen en geloof me, we gaan ons niet vervelen. 

25 opmerkingen:

  1. Oh, wat is het prachtig daar! En fijn dat het weer zo meewerkt. Die wandelstok komt vast goed van pas, over dit soort paden met uitstekende wortels e.d. is een beetje houvast best fijn. Geniet lekker van je vakantie, we kijken graag via je je foto's mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat mooie weer. En herders hadden vroeger niet voor niets zo'n staf. De voorloper van onze inklapbare stokken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijne voortzetting van vakantie gewenst en foto's zijn altijd leuk. Met wandelstok ben je zoveel zekerder in balans.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw dat klinkt als een pittige wandeling met veel klimmen. Wat een gezonde vakantie lijkt me dit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als manlief en ik alleen op vakantie zijn, zijn onze dagen meestal gevuld met wandelen. We zijn niet echt stilzitters.

      Verwijderen
  5. Fijne vakantie, mooi daar hè en wat een wandeling....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel veel plezier en ik geniet mee, zowel van de tekst als van de foto’s.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel veel plezier. Heerlijk om mee te lezen met jullie sportieve reis.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, bofkonten... De Ardennen zijn ook prachtig, maar in Duitsland kun je alle kanten op.
    De Moezel is een hele mooie streek, van mij mag je veel fotootjes delen hoor!
    Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Poeh, dat was me een knappe wandeling. Verstandig van je om een wandelstok mee te nemen. Met twee stokken lopen is eigenlijk nog beter voor je lijf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is zo, alleen vind ik één stok soms al lastig. Ik maak om de haverklap foto's en dan kom ik gelijk al een hand tekort.

      Verwijderen
  10. Eerder dit jaar waren wij ook op vakantie bij de Moezel. Als ik jou eerste foto zie, dan ben ik in gedachten daar direct weer terug. De foto's van jullie wandeling in de Ardennen zijn zo leuk om te bekijken. Dank voor het delen en nog heel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Met stokken wandelen is inderdaad lastig als je vaak foto's neemt. Aangezien ik schrik heb om te vallen heb ik mij deze winter toch ook maar een paar opvouwbare stokken gekocht. Ook erg fijn als het bergop of bergaf gaat.
    Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen