intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 22 juni 2024

klei

Zomaar even een probeersel:


Dit was een oude weckpot die ik eerst met een primer (gesso) voorbewerkte. 

Jaren geleden maakte ik regelmatig taarten van fondant (bekleed met allerlei figuurtjes) en met een siliconenvorm van toen maakte ik roosjes van klei. Ik had gelezen dat je klei zo, met een klein beetje water, op een vaas of pot kon drukken als deze net gekneed en gevormd was en dat het dan vast zou blijven zitten. Ik had daar eigenlijk al een beetje mijn bedenkingen bij en die bleken te kloppen: toen de roosjes droog waren vielen ze van de pot af. 

Ik moest daardoor in een andere volgorde werken dan ik eerst van plan geweest was, maar die waarschijnlijk wel makkelijker was. Met spuitlak verfde ik de weckpot goud. De roosjes verfde ik brons en deze plakte ik vervolgens met het lijmpistool vast. En voilà, mijn probeerseltje was af!


16 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee. Het is een mooie vaas geworden. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het lijkt wel of jij meer uren in de dag hebt dan ik. 😉😉
    Vaasje is erg leuk geworden, mooi met de roze bloemetjes!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gedaan. Je bent enorm creatief.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zomaar een probeersel, dat ook nog eens mooi uitgevallen is!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk geworden, en mooie kleurencombinatie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knap hoor en wat ben jij creatief!

    BeantwoordenVerwijderen