intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 21 juni 2024

graan

Het bloesje, waar ik op naailes aan bezig was, is ook af:


Ik heb nu alleen nog wat verstelwerk van mijn moeder liggen en als dat gedaan is, is het even klaar met de naaimachine. Het gaat beter weer worden waardoor ik minder binnen te vinden ben en mijn naaiwerk mee naar buiten nemen doe ik liever niet. 

Het patroon van het bloesje komt uit een Stiched by you uit 2019 en de stof is hydrofiel ook wel mousseline genoemd. Het is een katoenen stof die ademend is en goed vocht opneemt. Denk maar aan de hydrofiele luiers die we vroeger gebruikten. Ik heb al vaker kleding van deze stof genaaid en ik vind het een fijne stof om mee te werken en om te dragen.

👚 👚 👚 👚

Door steeds maar dat slechte weer zou je bijna vergeten dat de zomer begonnen is. Gisteren was het mooi weer en ben ik een rondje wezen lopen.

Het graan begint al goed te rijpen, want ook dat zou je bijna vergeten: dat sommige gewassen over niet al te lange tijd gedorst gaan worden.

Het is een raar voorjaar geweest.


Gelukkig ziet het er voor volgende week beter uit.

Hierbij wil je een fijne vrijdag en alvast een goed weekend wensen. 

19 opmerkingen:

  1. Stoffen die goed meeademen en vocht opnemen vind ik heerlijk. Ze voelen vaak ook heel natuurlijk. Ik vind het een heel mooi blouseje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Ik heb ook wel kledingstukken van synthetische stoffen of een mix, maar dat zijn helaas wel zweetstoffen.

      Verwijderen
  2. Leuk die bloes met die aparte kraag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi en de stof lijkt me heel fijn dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel chic bloesje met die aparte kraag en manchetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kraag en ja ik hou ook erg van die hydrofiele stoffen, de struktuur geeft ook net een ander effect.
    Gisteren heb ik mijn stoffenvoorraad beneden bekeken, op zolder ligt nog een tas vol.
    Vorig jaar een topje gemaakt met leuke fladdermouwtjes die uit 2 delen bestaan, komt uit Knip augustus vorig jaar. Je moet er wel echt dunne stof voor hebben en iets dergelijks vond ik bij de kringloop alweer 2x. De ene wit met zwart streepje wordt met dei mouwtjes, de andere van lichtblauwe stof wordt met kleine plooitjes vanaf de schoudernaad en een flinke volant als mouw. En dan heb ik nog een grote lap zwarte stof liggen die vrij stug is met ook wat kleukelige struktuur. Denk erover er een zomerjurk in prinsessenlijn van te maken met boothals Voor 2.50 kan je wel eens wat gokken of het een succes wordt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk, die kringloopstofjes! Dat geeft nog meer voldoening, vind ik.

      Verwijderen
  6. Wat een prachtig gezicht, al dat graan... Het geeft me een gevoel van zomer, al is het weer er zeker niet naar. Ik hoop toch dat dit snel verandert!
    Mooi bloesje, en superfijne stof gebruikte je daarvoor. Ik heb zo'n hekel aan synthetisch, daar krijg ik het spaansbenauwd in...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ‘n lief bloesje! Ik heb vorig zomer ook bloesjes van hydrofiele stof gemaakt, het draagt heerlijk. Prettiger dan tricot of gewoon katoen.
    Mooi de graanvelden, vroeger had het graan veel langere ‘stengels’
    Als kind verborg ik me graag in het graan tot ongenoegen van mijn oom.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat wist ik niet.
      Rondom ons huis staat dit jaar mais, nu is dat nog maar 20 cm hoog, maar ik kijk er al naar uit dat het hoog wordt. Ik vind dat altijd wel iets hebben.

      Verwijderen
  8. Het bloesje heeft een leuk model. Ik denk dat het heerlijk draagt. Groet Rita

    BeantwoordenVerwijderen