intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

woensdag 26 juni 2024

brug

Na een dagje cultuursnuiven in Trier was het weer tijd voor iets anders. Op een half uur rijden van waar wij zijn is de Geierlay hangbrug. Deze 360 meter lange voetgangersbrug overspant het Mörsdorfer Bachtal en verbindt hiermee de dorpen Mörsdorf en Sosberg met elkaar.


 De brug heeft een hoogte van 100 meter en als je erover loopt zit er best wel wat beweging in de brug.

Wij hadden de auto in Sosberg geparkeerd en hieronder zie je het dorp Mörsdorf, waar we naartoe liepen. Toen we in dit dorp aankwamen hadden we al vier km gelopen.

Na een kopje koffie bij het informatiecentrum van de hangbrug, vervolgden we onze weg. Rondom het gebied zijn verschillende wandelroutes uitgezet.


Er zijn lichte, medium en zware wandelingen. Wij kozen voor een zware wandeling, die voornamelijk over bospaden ging. De zwaarte zat vooral in het stijgen en dalen. Volgens mijn Geotracker was de steilste afdaling die we maakten 37% en de steilste klim 45%. De hoogste stijging vanaf het dal was 504 meter. 


Wat erg lastig was, was dat er veel omgevallen bomen over de paden heen lagen.


Dat waren vaak lastige obstakels om overheen of onderdoor te kruipen.


Het was ook nu weer 30℃ en gelukkig kruisten we af en toe het riviertje waar we ons even wat konden opfrissen en konden pootjebaden. 


Ik werd helemaal blij van deze mooie waterjuffer:


Omdat ik de foto uit de losse hand nam is deze niet helemaal scherp, maar ondanks dat ben ik er toch erg tevreden over. Verder zagen we nog twee herten en een paar hagedissen.


Toen we terug bij de auto kwamen, konden we 18,5 km aftikken.


En dat is voor ons beiden een persoonlijk record. 
🏅 🏆 🏅


23 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met jullie records!! Die brug herinner ik me nog van toen wij een paar jaar geleden het gebied bezochten. Nou, daar durfde ik echt niet overheen!! Dapper hoor dat je dat hebt gedaan. Het is een prachtige omgeving, het zal met dit warme weer wel heerlijk zijn dat je zoveel in de bossen liep, daar blijft het toch koeler. Geniet nog fijn van je vakantie, ik heb weer genoten van je prachtige foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zullen ongetwijfeld nog veel meer mensen zijn die er niet overheen durven lopen. Voor mij was die brug geen probleem, maar dit vind ik dan ook niet eng. Ik ben dan weer geen held in andere dingen.

      Verwijderen
  2. een record bij die temperatuur,petje af

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alhoewel ik behoorlijk last van hoogtevrees heb lijkt zo'n brug me wel geweldig om over te lopen.
    18.5 km! Ik zal blij zijn als ik over paar weken trainen 1.8 haal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal voor je duimen dat je over een tijdje weer verder kan lopen. Je doet er in elk geval wel goed je best voor.

      Verwijderen
  4. Wat ‘n mooie wandeling! Bij de hangbrug zou ik wel even moeten slikken maar zou er zeker overheen lopen. De langste wandeling die ik ooit gemaakt heb was er een van 24 km in heuvelachtig gebied. Dat was wel 20 jaar geleden (ben nu 74) nu loop ik niet meer dan 10 à 12 km.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Normaal gesproken maken wij ook wandelingen met een lengte van een kilometer of tien. Dat vinden wij ook wel genoeg.

      Verwijderen
  5. Wat een fijne wandeling weer, vooral de brug lijkt me geweldig om te doen. En dat met 30 graden.... petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zoveel kilometers met deze hitte ... ik doe het je niet na.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was warm, maar gelukkig niet benauwd. Dat scheelt ook nog wel.

      Verwijderen
  7. Mooie wandeling, maar die brug was ik zeker niet overgegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik weet niet of ik die brug zou nemen, ben in dit soort dingen niet zo'n held. Ik kon altijd wel goed wandelen, 20 tot 25 km was voor mij normaal. En ik heb heel wat gewandeld. Ben nou met die knieën bezig, september de tweede nieuwe knie. Of ik daarna nog zoveel kan lopen moet ik afwachten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij houden het meestal bij tien kilometer, anders zijn we zo lang onderweg. Nu we vakantie hebben is dat anders, dan maakt het niet uit.

      Verwijderen
  10. Wij zijn ook over de brug gewandeld, ik vond het prachtig. Vanwege beperkingen was de tocht heen en terug naar de brug nog net binnen mijn mogelijkheden. Maar wat heb ik er van genoten.
    Wat een prachtige waterjuffer heb je op de foto kunnen zetten! De andere foto's heb ik ook genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je moet toch ook nog een stuk lopen voordat je bij de brug bent, maar die brug is dan ook wel de moeite waard.

      Verwijderen
  11. Jullie zijn sportieve mensen. Die hangbrug lijkt me heel leuk en ook beetje spannend

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Brrr die brug lijkt me wel spannend. Van mijn jongste dochter Teuntje heb ik gehoord dat Trier echt prachtig is.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooit ben ik in Nepal over zo'n brug gegaan. Ik weet niet meer waar ik het lef vandaan heb gehaald ;-)

    Mooie foto's, mooie omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen