intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 28 juni 2024

art nouveau

Het was gisteren een warme, benauwde dag en dat vond deze nijlgans ook:

De open snavel ziet er een beetje zielig uit, maar voor een vogel is het een normale manier om af te koelen.

We gingen naar Traben-Trarbach.


De stad bestaat uit twee delen, Traben en Trarbach, die worden verbonden door een brug.


Begin 1900 bouwden rijke wijnhandelaren hier imposante huizen.


Het ene Art Nouveau-huis is nog mooier dan het andere. Het is een bouwstijl waar ik echt heel erg veel van hou, met al die versierselen en tierelantijntjes.




We dwaalden langs mooie gebouwen en lieve straatjes. Eerst in Traben en daarna in Trarbach.



Overal druivenplanten...



En al die daken met leisteendakpannen...
Heel erg mooi allemaal!



En hier moest ik natuurlijk ook even naar binnen:


Mwah... het was niet zo heel erg bijzonder en er was niks geprijsd, maar ik kon er wel een leuke foto maken.


12 opmerkingen:

  1. Wat ziet het er gezellig uit, ik krijg zomaar zin om daar ook weer eens naar toe te gaan!
    Fijne rest van de vakantie nog toegewenst.
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige stad... ik had er echt nog nooit van gehoord! Zeker een bezoek waard en je hebt gelijk dat die gebouwen prachtig zijn..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De Moezel is een erg mooie streek, met sfeervolle stadjes. Als je van art nouveau, art déco, jugendstil, ... houdt, dan heb je vast de Cogels-Osylei in Antwerpen al bezocht. Zo niet: zeker een keer doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip! Ik ben daar nog nooit geweest, maar het staat nu hoog op mijn lijstje.

      Verwijderen
  4. Ik ben jaren geleden een keer in een huisje geweest in / bij het plaatsje. Dat was een stevige heuvel op. Mijn arme Nissan micra had de grootste moeite om omhoog te komen. Groetjes en veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat geloof ik goed, de wegen zijn soms aardig steil. En je zal op die hellingen maar in de druiven moeten werken... ik zou dat niet graag doen.

      Verwijderen