intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

maandag 15 april 2024

zo stil

 Manlief maakte me afgelopen nacht wakker: het ging niet goed met onze hond Zoya. We zijn naar de dierenarts gereden, waar Zoya met spoed geopereerd werd. Helaas is ze vanmorgen toch overleden.


Een paar weken geleden stonden we voor de keus of we haar zouden laten opereren aan een grote tumor of niet. In overleg met de dierenarts besloten we om haar alle ellende van een operatie en het herstellen daarna te besparen. Ze kreeg medicijnen en die sloegen goed aan. Vannacht stonden we plotsklaps voor het dilemma om haar aan een maagkanteling te laten opereren en toen zeiden we 'ja' tegen de operatie. Ze was nog fit, ze kon nog wel eventjes mee..

Door de maagkanteling moest haar milt verwijderd worden en er was ook een bloeding in de lever, die moeilijk gestelpt kon worden. Na de operatie is ze niet meer wakker geweest. 

Twee maanden geleden, op 4 februari, overleed onze andere hond, Bee. Achteraf gezien had zij waarschijnlijk ook een maagkanteling, Zoya had namelijk dezelfde symptomen. Alleen ging Bee zo snel achteruit dat er geen tijd meer was om de dierenarts te bellen. 


En nu hebben we geen honden meer. Ik mis Bee nog steeds zo erg en nu komt daar het verlies van Zoya bij. 
Het geblaf is verstomd. 
We zullen moeten wennen aan de stilte.

26 opmerkingen:

  1. Oh, wat verdrietig. Ik leef met jullie mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach ach ach... dat is echt heftig zo snel achter elkaar. Een hond is zo verweven met je leven.
    Wat zal het stil zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat moeilijk twee honden moeten missen. Sterkte met de stilte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gaan jullie haar missen. Sterkte hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach, dat is wel heel verdrietig ineens. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Twee huisdieren in zo'n korte tijd moeten verliezen. Dat moet heftig zijn.
    Sterkte.
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh en dat zo vlak na elkaar, heel veel sterkte gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel heftig voor jullie.
    ik krijg er pijn van in mijn hart.
    Doe maar kalm aan.
    Groet, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat erg! Veel sterkte om dit ook nog door te komen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat Marijke schrijft pijn in mijn hart. Eerst je lieve schoonmoeder en dan jullie schatjes. Gisteren was Sofietje opeens niet goed en na maanden geen hoofdpijn opeens meteen weer in de stress. Vandaag gaat t beter. Met haar dan. Heel veel liefs en sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach wat een plotseling verdriet om je lieve Zoya zo kort na Bee. Sterkte met alles en vooral de stilte die ze achterlatan. De tuin zal ook zo leeg zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ach, neee. Wat triest. en dan ook nog zo plotseling. ik wens jullie veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ach nee, wat een verdrietig nieuws is dit! Wat een oorverdovende stilte nu opeens bij jullie in huis. Heel veel sterkte gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Och, wat verdrietig! Sterkte mevr.W ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, wat vind ik dit erg voor jullie. Vorige week vroeg ik er nog naar, toen ging het nog goed en nu dit.Wat een verdriet, alweer. Een beetje troost misschien dat Bee en Zoya een fijn leven bij jullie hebben gehad en niet hebben hoeven lijden.Maar ook een oorverdovende stilte,
    heel veel sterkte gewenst,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Vreselijk. Gecondoleerd. Ik mis ook.mijn hondje nog steeds. Geen geblaf enz. Ik zal er aan moeten wennen. Heel veel sterkte.
    Geertje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jeetje, ik vind het naar voor jullie. Wat zal het stil zijn; je voelt toch een grote leegte als een hond uit je leven verdwijnt. Onze Trixie stierf de dag voor Kerstmis, en nog steeds verwacht ik haar tippelende pootjes te horen. Ik leef met jullie mee1

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ook hier medeleven…..zo stil in huis Onze Roxy is er al drie jaar niet meer en vaak praten we over een asielhond. Echter…….de vrijheid om te gaan en te staan waar en wanneer je wil houdt ons toch tegen. Sterkte !
    Betty MP

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ach lieverd twee lieve honden die deel uitmaakten van jullie gezin zo snel achter elkaar moeten missen. En dan nog de andere verdrietigheden. Hopelijk heb je af en toe wat afleiding van de kleine rooie. Sterkte en lieve groet Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat is altijd pijnlijk hé, een dier dat je zo lang hebt gehad dat je verlaat. Maar ze heeft zeker en vast een fijne tijd bij jullie gehad! Dikke knuffel! Mie van Moois van Mie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dit is erg, twee honden moeten missen in een paar maanden tijd. Veel sterkte toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat is een verdrietig berichtje. En wat zijn ze kort na elkaar doodgegaan. Die stilte zal zeker wennen zijn. Veel sterkte voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een verdriet weer. En zo kort na elkaar.
    Veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat schrijf je mooi, mevrouw W. De stilte zonder geblaf, ik herken het en voel het weer. Sterkte hoor.

    BeantwoordenVerwijderen