intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

maandag 1 april 2024

oogst

Pasen, dus een eitje bij het ontbijt.

🥚 🥚 🥚 🥚 🥚

Ik kon al rabarber uit de tuin oogsten: 


De voorgaande jaren deden de rabarberplanten het niet goed. Het was te droog waardoor de stengels heel erg iel bleven. En nu, na al die regen van de afgelopen tijd, staan de planten er weer uitstekend bij en heb ik gisteren rabarbermoes kunnen eten en porties kunnen invriezen.

🐰 🐰 🐰 🐰 🐰

Zoonlief moet vandaag werken. Afgelopen donderdag heeft hij een functioneringsgesprek gehad: zijn jaarcontract liep af en hij is nu voor vast aangenomen. Een beetje vastigheid en zekerheid is fijn, toch zeker voor de toekomst. En hij heeft het naar zijn zin op zijn werk, wat nog het belangrijkste van al is. 

22 opmerkingen:

  1. Echt? Nu al rabarber? Lekker zeg. En fijn van en voor je zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook de rabarber is vroeg dit jaar, maar wel lekker hoor :)

      Verwijderen
  2. Een eitje hoort erbij-tje... En je kunt nu volop kiezen uit je prachtige eierdopjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had hele saaie witte eierdopjes en die zitten nu in een doos voor de kringloop. De eierdopjes op de foto komen idd ook uit de verzameling van schoonmoeder.

      Verwijderen
  3. Een vaste aanstelling, geweldig. De rabarber is redelijk vroeg, roen we nig op de boerderij woonden aten we meestal tegen half april de eerste rabarber.
    Leuk, de eierdopjes van je schoonmoeder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Normaal is de rabarber hier ook later, zal wel door de zachte winter komen dat ze nu zo vroeg is.

      Verwijderen
  4. Fijn voor je zoon, gaat hij nu Hotel Mama verlaten of bevalt het hem te goed nog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij maakt nog geen aanstalten om weg te gaan, maar zoiets kan snel veranderen. En tot die tijd genieten we van zijn aanwezigheid.

      Verwijderen
  5. Mooie eierdopjes heb je.
    Ik zag net ook al rabarber in de boerderijwinkel waar ik om asperges ging.
    Leuk voor je zoon dat hij nu zekerheid heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig met die leuke eierdopjes.
    Dat is al een mooie vroege oogst. Lekker rabarber!
    Fijn dat je zoon een vast contract heeft en dat hij het naar zijn zin heeft daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Alweer een jaar aan het werk bij zijn nieuwe werkgever, wat is dat snel gegaan. En fijn dat hij nu werk naar zijn zin heeft gevonden. Blijkbaar wederzijds, gefeliciteerd met zijn vaste aanstelling!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn voor je zoon. Leuk hoor, een vaste aanstelling. De eierdopjes vind ik top. Die saaie witte inderdaad gauw wegbrengen en dan lekker deze vrolijkers gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En voor de gekookte eitjes had je nu veel keuze tussen de dopjes😉

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Rabarber... van de week toch maar eens een echte groenteboer zoeken dan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik las bij 'eenvoudig leven' dat ze ook rabarber geoogst had.

      Verwijderen
  11. Lekker, rabarber en wat een mooie eierdopjes, trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen