intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 31 maart 2024

even klaar

Een paar dagen terug ging ik een bloemstukje maken en natuurlijk raakte ik gelijk weer geïnspireerd om nog iets te maken. Ik kocht een bosje roosjes, zocht tussen mijn bloempotten een geschikt bakje en haalde vervolgens de rest van het groen uit de tuin. 


De sprieten die erbovenuit steken is uitgebloeide venkel.


🌹 🌹 🌹 🌹 🌹

We waren weer in het huis van mijn schoonmoeder bezig. Met uitzoeken en opruimen zijn we nu wel klaar. We gaan nu dan ook even rust houden. Acht weken lang zijn we bijna iedere keer op dinsdag, donderdag en zaterdag in het huis en op het laatst in de tuin bezig geweest. Nog niet alles is weg, want we willen nog graag met spullen (die niemand van ons wil hebben) op rommelmarkten staan. Die spullen staan nog in dozen in het huis.

We zijn ondertussen heel veel boeken, bloempotten, eierdoppen, tijdschriften en planten rijker. Laatst liet ik al eens zien dat ik wit-blauwe eierdoppen (van de eierdoppenverzameling van schoonmoeder) thuis in glazen potten gedaan had. Ondertussen heb ik het allemaal eens wat gefatsoeneerd en zitten de eierdoppen in potten die mooi bij elkaar passen.


Het randje erachter staat ook helemaal propvol en daar kan nu echt niks meer bij. Met het verzamelen van wit-blauwe dingen ben ik daarom klaar. 

Grote terracotta bloempotten, uit de tuin van schoonmoeder, heeft manlief met de hogedrukreiniger schoongespoten. Het zijn mooie potten en ik ga ze vullen met potgrond en er bloemen in zaaien. 

🪴 🪴 🪴 🪴 🪴

Hierbij wil ik je een fijne dag wensen!

26 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan! Krijg nu zelf ook inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, zowel het bloemstukje als de potten met eierdopjes.
    ‘n Gezellig paasweekeinde wens ik je toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke verzameling dat blauw-wit en toch jammer dat het nu vol is. Zijn dat je keukenkastjes fronten, allemaal een andere kleur? Lijkt me heel mooi in een soort huis waar jullie wonen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik heb drie kleuren gebruikt voor de fronten en de kast zelf grijs geverfd.

      Verwijderen
  4. Wat is dat een leuk stukje zeg, met die roosjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezellig bloemstukje. Ik moet zometeen ook eens even in de tuin kijken(zonder te vallen)of ik nog wat groen kan vinden om een bos chrysanten op te fleuren. In de lente!!!, maar het was heel lief bedoeld. De blauwwitte verzameling staat er ook heel leuk bij. Ik ben ook al zelf aan het opruimen ( je snapt wel waarom), maar wat heeft een mens een boel verzameld in 50 jaar in het zelfde huis. Ik wens jullie verder een fijne Paas. Ik hoop dat het een beetje droog blijft. Groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik nu ook weer zie wat er de laatste weken aan spullen hier bij gekomen is... En dan had ik ook nog spullen die van mijn grootouders, ouders en andere familieleden gekomen zijn. Ik doe wel dingen weg, maar er komt steeds meer bij.
      Mijn schoonmoeder was heel erg netjes en proper, maar over haar spullen zei ze altijd dat we het na haar overlijden maar moesten uitzoeken. En dat is nu dus gebeurd. Maar het zet een mens wel weer aan het denken om zelf toch ook wel weer een beetje te gaan opruimen.
      Voor jou ook een fijne Pasen en sterkte met alles.

      Verwijderen
  6. Wat een prachtig bloemstuk heb je gemaakt. Succes op de rommelmarkten, en wat fijn hoe jullie het allemaal gezamenlijk hebben kunnen uitvoeren. Nu wel toe aan wat rust, genieten van je tuin en straks de planten die opkomen in de terracotta potten. Fijn paasweekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Vanmiddag ben ik nog een tijdje in de tuin bezig geweest en nu regent het alweer.

      Verwijderen
  7. Oh, dat bloemstuk is mooi. En wat heb je een leuke manier gevonden om de eierdopjes ten toon te stellen. Mooie Paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind de potten met eierdopjes erg leuk. Ooit had ik er ook heel veel, maar de verzameling is naar de kringloop gegaan.
    Fijne Pasen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben nu nog 1200 eierdoppen die we gaan verkopen of gaan schenken, dat moeten we nog even zien. Iedereen van de familie heeft eierdoppen uitgezocht en meegenomen.

      Verwijderen
  9. Mooi dat veel spullen van je schoonmoeder een mooi plekje krijgen in tuin of in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op de familieapp sturen we elkaar regelmatig foto's als iets van schoonmoeder een mooi plaatsje bij iemand gekregen heeft.

      Verwijderen
  10. Enige bloemstukjes. Fijn, grote bloembakken om met wat leuks te gaan vullen, heerlijk werk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben blij met de grote bloempotten, daar kan ik er nooit genoeg van hebben.

      Verwijderen
  11. Bloemstuk en eierdopjespotten zijn echt heel mooi. Je bent een creatieve geest en je weet er altijd iets origineels van te maken. Knap.

    BeantwoordenVerwijderen