intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 5 april 2024

kleuren

Mijn schoonmoeder had een hele herkenbare winterjas waar je haar de laatste jaren zo ongeveer in kon uitteken. Na haar overlijden wilde niemand deze hebben, want zag je die jas dan zag je haar en dat is dan toch veel te pijnlijk en veel te confronterend. De jas belandde daarom in een vuilniszak bij ons in de garage om naar de kringloop gebracht te worden.

En toen kwam ik op het idee om de jas te verven, want ik vond het toch zonde als de jas wegging. Zou het niks worden, dan kon ik hem altijd nog weg doen. Maar het verven pakte goed uit en de jas ziet er nu totaal anders uit. Ik denk zelfs dat niemand van de familie er nog de oude jas van mijn schoonmoeder in zal herkennen. 

🧥 🧥 🧥 🧥 🧥

In de achtertuin:

Ik ben niet echt van de strakke tuinen, althans niet wat onze eigen tuin betreft. Verder heb ik heel veel kleuren door elkaar staan, waardoor het het grootste deel van het jaar een vrolijk geheel is.


Zo is het niet altijd geweest: heel lang overheersten de kleuren wit, roze en paars en daar ben ik een paar jaar geleden van afgestapt. Laat die tuin van ons maar lekker knallen!
 
🌷 🌷 🌷 🌷 🌷

Hierbij wil ik je een mooi weekend wensen!

17 opmerkingen:

  1. Goed idee. Zo verfde ik ooit goede hemden met mouwen van mijn vader. Het werden t-shirts en nachthemden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om zo de jas van je schoonmoeder te gebruiken!
    Jouw tuin lijkt me gewoon een heerlijke tuin als ik de foto’s zie die je in de loop van de tuin op je blog geplaatst hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe mijn best met de tuin en het is nog niet helemaal zoals ik het graag zou willen hebben, maar dat komt nog wel.

      Verwijderen
  3. Volgens mij hebben jullie een hele vrolijke, kleurige tuin. Nu lekker als de zon schijnt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik was nog niet klaar.
    Goed idee om die jas te verven!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En als straks de eenjarige zomerbloeiers erbij komen, komt er nog meer kleur. Daar heb ik nu al zin in.

      Verwijderen
  5. Top idee en wat zul je er nog veel plezier van hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb nog nooit kleding geverfd, maar wat een goed idee van je! Heb je het verfproces met de wasmachine gedaan?
    Mijn bloemen zijn ook blauw-paars, wit en een beetje roze. Ik ben daar gek van! Al zeggen ze dat witte bloemen minder sterk zijn...
    Maar ik vind dat uitbundige ook wel wat hebben! Dus ik geef je groot gelijk...
    Fijn weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb textielverf van Dylon voor in de wasmachine gebruikt.
      Wij bezoeken zo af en toe open tuinen en daar is het altijd veel netter en minder uitbundig. En dat vind ik ook heel erg mooi. Toch zie ik in mijn eigen tuin graag heel veel verschillende kleuren en ook manlief houdt daar van.

      Verwijderen
  7. Ik had eerst ook op kleur. Geen blauw en geen geel. Maar daar ben ik al weer van af. Alles mag weer! En knal vind ik helemáál leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geel had ik ook bijna niet en oranje ook niet en eigenlijk is oranje nu toch best wel een favoriete kleur van me geworden.

      Verwijderen
  8. Heel mooi al die kleuren door elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi en fijn dat het lukte met de jas.
    Jammer dat jouw tuin niet op mijn wandelroute ligt, ik geniet zo van al die tuintjes en zo en juist de knallende zijn zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik loop ook altijd naar tuinen te kijken. Ik vind het zo leuk hoe iedereen er een eigen draai aangeeft.

      Verwijderen