intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

woensdag 10 april 2024

helpen

In het huis van mijn schoonmoeder zijn we voorlopig klaar, dus weet je wat... laten we dan maar iemand anders gaan helpen waarvan het huis binnenkort in de verkoop gaat. Het gaat om een huis van een familielid die eigenlijk een beetje een hoarder is. Er moet dus heel erg veel uitgezocht en ook weggedaan worden en dat laatste valt nog niet mee. Overal kleven herinneringen aan en eigenlijk zou het familielid echt alles willen meenemen, zelfs het (in mijn ogen dan) kleinste prulletje. Het is echt een uitdaging om orde in de chaos te scheppen, maar we gaan ervoor! 

🪣 🪣 🪣 🪣 🪣

Inmiddels is onze zomervakantie geboekt: we gaan een week naar de Moezel toe, in de buurt van Kröv. Ik bekeek al een paar bezienswaardigheden en wandelingen daar in de buurt en ik heb er echt enorm veel zin in. 

👍 👍 👍 👍 👍

Moppie doet het goed buiten. Ze blijft in de buurt en heeft al een paar muizen gevangen. Slapen doet ze gewoon binnen.


En die gekke Miep liet haar staart in de vijver hangen:


Ze moest even afkoelen, denk ik 😀

17 opmerkingen:

  1. Je bent er maar druk mee!

    Fijn dat jullie ook vakantie hebben straks, kan je ff ontspannen.

    Moppen, heerlijk beessie....onze katten zoeken soms ook koelte op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor de zomervakantie hebben we eerst nog voorjaarsvakantie. Dan gaan we naar de Ardennen. Ook leuk!

      Verwijderen
  2. Jullie zijn er nu natuurlijk erg goed in. Fijn voor dat familielid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zwijg mij van een hoarder. Ik heb er zo eentje in huis. Ocharme onze zoon als wij er niet meer zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn man is ook wel een beetje een verzamelaar, maar bij lange na niet zo erg als het familielid die we nu aan het helpen zijn.

      Verwijderen
  4. De streek bij de Moezel is erg mooi, daar zul je zeker mooie wandelingen kunnen maken.
    Ik ben nooit zo'n fan van Duitsland geweest, maar dit vind ik wel de moeite waard. Wij waren ooit in Hoog Sauerland, dat sprak mij helemaal niet aan.
    Nog even en jullie kunnen je verhuren als huisuitruimers, zo doe je wel ervaring op!
    Gezellig zo, de poezen lekker buiten, gaat het goed met de hond? Wij hebben weer geregeld de haast in de tuin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ging even niet goed, ik bedoel natuurlijk de haas, die houdt ook van de zon, hij is erg op z'n gemak als je niet al te dichtbij komt,
    Betsy.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat mij niet echt aanspreekt zijn van die houten chalets zoals je bijvoorbeeld in de Alpen ziet, ik zie liever oude stenen gebouwen. Alhoewel ik de houten huizen in Scandinavië dan weer wel mooi vind.
      Met de hond gaat het gelukkig goed. De tumor is heel veel geslonken. Maar ze wordt wel oud (is nu 11,5 jaar).
      Wat leuk een haas in de tuin! Wij hebben wel eens kleine haasjes in het gras gehad, maar moederhaas hebben we nooit gezien.

      Verwijderen
  6. Heel leuke foto, die laatste!
    Veel plezier met het plannen van de vakantie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk naar de Moezel. Is zo mooi alleen jammer dat ze daar buitenlands praten. ;-)
    geweldige foto's van jullie mooie poes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk die poezen! Fijn dat je je al op de vakantie kunt verheugen.

    BeantwoordenVerwijderen