intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 19 april 2024

borduren

Vandaag is mijn moeder negentig geworden. Wat een leeftijd!

Omdat ze vandaag een uitstapje had, heeft ze gisteren al in het verpleeghuis getrakteerd en morgen vieren we haar verjaardag met familie. Zomaar een hapje en een drankje en niet te lang, anders is het veel te vermoeiend voor haar. 

🎈 🎈 🎈 🎈 🎈

Door het slechte weer en te weinig tijd heb ik afgelopen week niet in de tuin gewerkt.


Gelukkig maakte ik onderstaande foto's vorige week al, want door de harde wind zijn de tulpen allemaal verwaaid.


Ik vind de volle pioentulpen mooi en ik heb er ook best wel wat van staan. 



Maar ook gewone tulpen zijn, door hun eenvoud, mooi:


🥀 🥀 🥀 🥀 🥀

Het was een bewogen week en het is maar raar dat we nu geen hond(en) meer hebben. Het zal wel eventjes duren voordat we er gewend aan zijn. 

💔 💔 💔 💔 💔

Ik pakte een oude hobby op:


Het was zeker al meer dan dertig jaar geleden dat ik kruisteekjes geborduurd had. Het is wel weer eens leuk om te doen.

🪡 🪡 🪡 🪡 🪡

Vanmorgen was ik op mijn werk en om twaalf uur begon mijn vakantie. De baas moet het een weekje zonder mij doen.

Hierbij wil ik je een fijn weekend wensen.

24 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd met je moeders 90e verjaardag! Fijn dat je nu een weekje vrij bent, kun je een beetje wennen aan een hondloos huis. Ik hoop dat je ervan kunt genieten. Ik vind borduren ook erg leuk, maar eigenlijk komt het er veel te weinig van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je moeders mijlpaal. De vakantieweek zou beter met het weer kunnen, maar binnenshuis zal je ook wel je tijd "nuttig" kunnen besteden.
    Borduren heb ik ook veel gedaan maar mijn artrose handjes kunnen niet lang een naald vasthouden. In mijn kamer hangt een schellekoord dat mijn moeder borduurde en in de kamer een groot ingelijst borduurwerk van een Tallship uit Sailang Amsterdam. Patroon kocht ik in 1985, die datum staat er ook op maar ik ben halverwege gekomen met zelf borduren, toen heeft een kennis van mijn moeder het afgemaakt. Ze had al zoveel in huis hangen en weggegeven dat ze blij was met aan zo'n groot werk te werken. Ben er nog steeds blij mee

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat iemand het borduurwerk voor je kon afmaken. Het nadeel van borduurwerken is dat je op den duur niet meer weet waar je het moet laten. Mijn moeder en schoonmoeder borduurden ook. Mijn moeder moest het borduren lang geleden al opgeven door de Parkinson, maar mijn schoonmoeder borduurde nog altijd. Ik heb nog een heel groot borduurwerk liggen dat ze voor ons gemaakt heeft en wat nog steeds ingelijst moet worden.

      Verwijderen
  3. Wat een leeftijd is dat hè... 90... Hartelijk gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder.
    De mijne werd maar 56, mijn vader 91...
    Ja, jullie zullen een bijzondere week hebben gehad.
    Leuk dat je weer gaat borduren! Ik doe het ook bij vlagen en dan denk ik 'waarom pakte ik het nou niet eerder?'

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Je hebt je moeder al vroeg moeten missen...
      Omdat ik niet altijd maar kleren wil naaien, is borduren eigenlijk best wel een goede vervanger. Verder heb ik natuurlijk genoeg hobby's, maar handwerken en tuinieren staan toch wel samen op de eerste plaats.

      Verwijderen
  4. Gefeliciteerd met je moeders 93ste verjaardag! Geweldig, wat een aantal jaren..

    Fijne vakantie en hopelijk went het zonder de honden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Proficiat aan la mama :-) Mooie leeftijd inderdaad. Min moeder wordt er in november 89.
    Borduren heb ik ook heel veel gedaan, een heel fijn (soms letterlijk, haha) tijdverdrijf.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hartelijk gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder.
    Leuk die borduurpakketjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Ik vond die huisjes ook leuk en klein genoeg om het borduren na al die jaren weer eens op te pakken.

      Verwijderen
  7. Van harte met de verjaardag van je moeder. Een hele fijne vakantie gewenst, jehebt hem ondertussen wel verdiend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alsnog gefeliciteerd met je jarige moeder. En kruisjes borduren... zo lekker om te doen en zo rustgevend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Van borduren kom je inderdaad helemaal tot rust.

      Verwijderen
  9. gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder. Ga je wel alleen of met je man wandelen i.p.v het hondenrondje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      De grote afstanden liepen manlief en ik al zonder honden. Onze hond Bee kon geen groter afstanden meer afleggen. We hebben een grote tuin en daar liepen de honden los, maar alleen als wij er waren. Als we niet thuis waren zaten ze gewoon in huis.

      Verwijderen
  10. Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder!
    Ik wens jullie een hele fijne vakantie toe, dat verdienen jullie!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd met je jarige moeder. Ik heb vroeger ook veel geborduurd. Halve kruisjes met twee draadjes van een streng (van 6 draadjes) borduurzijde. Wat een priegelwerk! En wat een telwerk! Moet er nu niet meer aan denken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vergeet ik nog jullie een fijne vakantie te wensen!

      Verwijderen
    2. Dank je wel.
      Borduren is idd priegelwerk, maar ik vind het wel een rustgevend werkje.

      Verwijderen