intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 29 maart 2024

wrap

Het is bijna pasen en dus was het de hoogste tijd om een paasstukje te gaan maken. 

(klik op de foto om te vergroten)

Ik vind het altijd leuk om een workshop te volgen en het voordeel van bloemschikken is dat je niet allemaal losse bloemen moet gaan kopen, want die zijn gewoon aanwezig.

We maakten een soort wrap (daar vindt manlief het op lijken) door een placemat dicht te binden. Daarin zit een bakje met steekschuim om de bloemen in te schikken.



Ik heb dit jaar expres geen paastak met hangertjes eraan staan, want dat is voor een klein poesje veel te aanlokkelijk. Maar het is nu wel te hopen dat onze poezenbeesten het paasstukje een beetje heel laten, want al die veertjes en uitgeblazen eitjes zijn ook best interessant. 


35 opmerkingen:

  1. Wat een leuk bloemstuk. Lekker het voorjaar in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is mooi geworden zeg! En wat een briljant idee om dit gewoon met een placemat te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is idd leuk bedacht. Ik zou daar zelf ook nooit opgekomen zijn.

      Verwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Door al het gedoe met mijn vinger had ik helemaal niet in de gaten dat het Pasen eraan kwam. Meestal zet ik mijn voorraadje gele kaarsjes en andere leuke dingen week van te voren neer.
      Gisteravond snel opgezocht en ga ze zo over de kamer verdelen.
      We vonden het winkelcentrum Zuidpoort prettig gevarieerd en prima parkeren. Lekker broodje Doner gegeten bij Bakkerij Zeeland en het een en ander meegenomen voor vandaag en paas lunch. Nee geen soort plat worstenbroodje gevuld met mexicaans gehakt dat koop ik niet bij een turkse winkel.

      Verwijderen
    2. Het is ook vroeg Pasen dit jaar.
      Parkeren is daar idd makkelijk. Er is altijd wel een parkeerplaats te vinden. Döner en kebab vind ik ook lekker. In Maldegem zit ook een heerlijk restaurant: Blue Pearl 2. Niet duur, wel goed.

      Verwijderen
    3. Je kan daar ook eten afhalen.

      Verwijderen
  4. Haha, ik ken 'wrap' dan weer van die symposia, waar mensen de hele dag samen in een zaal en daarna in groepjes over een onderwerp hebben gepraat en aan het eind komt dan een samenvatting onder de quote 'wrapping up' of 'it's a wrap'. En natuurlijk ken ik de wrap als opgerolde maaltijd, maar uit de bloemsierkunst, nee die is nieuw. Maar leuk! Groet, Ine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Manlief bedoelde die opgerolde maaltijd. Vond het wel goed gevonden.

      Verwijderen
  5. wat een mooi stukje mevrouw W,
    een leuke bloemige wrap, en de katjes vinden het ook super interessant zo te zien :-)

    fijne paasdagen gewenst geniet ervan samen met de mooie stukjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi stukje. Jij bent echt zó creatief.
    Fijne paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De foto van de wrap met de poezen, geweldig!
    Je hebt er weer wat moois van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig, ik dacht aan eten, maar wat is deze wrap mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Knap bloemstuk! Te lang geleden dat ik me nog eens inschreef voor een workshop....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms ga ik met een collega of vriendin iets doen, maar ik vind het ook leuk om alleen te gaan.

      Verwijderen
  10. Wat een geweldig idee om daar een placemat voor te gebruiken! En de poesjes vinden dìt al interessant genoeg... En ik snap het, want je hebt een prachtig paasstuk gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijne poes-dagen!
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen