intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

dinsdag 19 maart 2024

en actie!

Buiten zijn is zo leuk voor een klein poesje.


Er valt veel te beleven en er vliegt ook nog eens van alles rond.


Al die vliegen, vlinders en bijen houden Moppie best wel bezig.


Je kan op bovenstaande foto nog goed zien op welke plaats de snee van de sterilisatie zat.


Als ik buiten ben is ze steeds bij me in de buurt, dat is wel heel erg gezellig. Van het erf gaat ze nog niet en als ze een auto of tractor of een ander voertuig hoort, vlucht ze naar binnen.

Eigenlijk ging ik naar buiten om bloemen te fotograferen, maar Moppie op de foto zetten is natuurlijk ook wel heel erg leuk. 
Hier zijn toch nog een paar foto's van de narcissen.




We hebben veel narcissen en ook best wel veel verschillende soorten. Lang geleden, nog voordat wij hier kwamen wonen, heeft een vorige bewoner rondom het gazon in de voortuin allemaal narcissen geplant. En zelf plant ik er ieder jaar ook weer bij. 

30 opmerkingen:

  1. Ja hè, wij verbaasden ons ook deze week over de grote hoeveelheid verschillende narcissen.
    En jullie hebben ze zelfs in de tuin zie ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi. Zowel Moppie als de narcissen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En het is ook zo'n plezier om naar te kijken... Hoe ze alles verkent, want alles is nieuw hè...
    Op zich niet erg als ze naar binnen rent als er een auto voorbij komt!
    Onze poezen komen eigenlijk ook niet van het erf af, soms springen ze over het slootje naar de buurvrouw, maar ze gaan nooit via de brug en de weg.
    Prachtig al die narcissen; ze geven zo'n heerlijk lentegevoel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moederpoes Miep zit meestal ook in de tuin, ik vind dat wel fijn. En onze oude kater komt bijna helemaal niet meer buiten, maar ook die was nooit ver weg.

      Verwijderen
  4. Je maakt echt altijd heel mooie foto's!!

    Heerlijk nu in de tuin met alle bloemetjes en bloesems. En katjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Door de verwondering van je katje kijk je misschien zelf ook even anders naar de natuur

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook wel zo. Ik kijk naar waar zij naar kijkt. Zo zag ik door haar vandaag een vlinder.

      Verwijderen
  6. Ach wat leuk katje in de lente wat wil je nog meer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk om het voorjaar te zien op je mooie foto's. Onze poezen willen niet naar buiten, en dat vind ik eerlijk gezegd wel erg prettig, want ik zou er niet zoveel rust van hebben als ze buiten zijn en dan richting de weg lopen. Eentje heeft, voordat ze bij ons kwam, al eens laten zien dat ze geen gevaar ziet en is toen aangereden, en ze was flink gewond (o.a. gebroken kaken en pootjes)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat erg! Gelukkig hebben we het hier ooit maar met 1 poes gehad, toen we hier net woonden. Die had waarschijnlijk door een aanrijding een kneuzing aan zijn rug. De rest van onze poezen is eigenlijk altijd bang van auto's geweest.

      Verwijderen
  8. Ze is zo mooi ook op de groene achtergrond je Moppie, dat blijf je fotograferen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is toch elk jaar weer een feest als het lente wordt en alle bollen bloeien . En dan nog een Moppie die alles moet ontdekken.
    Het blijft heerlijk om te fotograferen. Groet Rita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is gewoon genieten: de bloemen, de dieren... Laat de lente maar komen!

      Verwijderen
  10. Wat een mooie foto's van Moppie, er valt nog heel wat te ontdekken buiten. Onze Kato genoot vandaag ook van het lekkere weer, ze was heel de middag buiten en zag ook al een vlinder.
    En ik zag al een heleboel neuzen van de lelietjes van dalen bovenkomen, die vind ik zo leuk.
    Morgen hopelijk ook zulk weer,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De lelietjes der dalen heb ik weleens geplant, maar die zijn nooit opgekomen. Ik zal het nog eens een keer proberen. Het zijn lieve bloemetjes en ze ruiken ook nog eens heerlijk.

      Verwijderen
  11. Grappig beestje! Die kleintjes kunnen zo heerlijk dollen.
    En de bloemen blijven naar lente ruiken. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Elk beestje dat langs vliegt heeft haar aandacht. Echt heel erg leuk.

      Verwijderen
  12. Lente, de poes en de tuin met bloemen! Dat is genieten 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi! Wat een schatje, Moppie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik geniet van de mooie lente kleuren van de bloemen in je foto's en natuurlijk van het lieve poesje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Al die bloeiende voorjaarsbollen vind ik zelf ook geweldig. Overal staan wel narcissen, tulpen en blauwe druifjes en ieder najaar plant ik er weer bij.

      Verwijderen
  15. Wat een lekker prulleke is het toch ook!

    BeantwoordenVerwijderen