intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 2 februari 2024

nieuwe ideeën

Het eerste klusje in het huis van mijn schoonmoeder is gedaan: het opruimen van voedingsmiddelen. Met drie schoonzussen zijn we alles aan het uitzoeken geweest, onderwijl pratend over schoonmoeder en hoe of alles nu verder moet. 

Toen we klaar waren en we weer naar onze eigen huizen teruggingen, wilde ik nog sneeuwklokjes bij de supermarkt kopen, maar die waren al uitverkocht. Vervolgens reed ik naar het tuincentrum toe, maar ook daar hadden ze geen sneeuwklokjes en daarom kocht ik maar andere bloembolletjes. 

Tijdens het rondstruinen in het tuincentrum deed ik allerlei nieuwe ideeën op om van alles in elkaar te knutselen en daar kocht ook nog wat dingetjes voor. Met de nieuwe spulletjes en spullen die ik al had, versierde ik een metalen ring. 


Ik vind het goed gelukt 😍

Hierbij wil ik je een fijne weekend wensen! 

19 opmerkingen:

  1. Dat is zeker goed gelukt, ziet er heel gezellig uit!
    Als je schoonmoeder nog zelfstandig woonde valt er heel wat op te ruimen, dat wordt nog een hele klus. Gelukkig hoef je het niet alleen te doen.
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Schoonmoeder had een groot huis en daarnaast verzamelde ze van alles. We gaan er veel werk aan hebben.

      Verwijderen
  2. Wat een leuke krans. Echt even een fijne afleiding in deze drukte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als het zoveel werk is is het inderdaad handig het in stukjes en beetje planning te maken anders gaat iedereen ergens beginnen waar hij/zij goed in is en/of leuk vind.
    Maar jullie hebben erg goede verhouding dus het zal wel goed gaan lukken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We gaan morgen verder en beginnen met de zolder en gaan zo naar beneden toewerken. Dat is het handigst.

      Verwijderen
  4. Wat ‘n leuke krans!
    Het leegruimen van een huis kost veel tijd maar het brengt ook veel. Niet in materialistische (alhoewel dat ook mogelijk is, maar dat bedoel ik niet). Herinneringen delen, herdenken van de geliefde overledene.
    Jullie ook een fijn weekeinde!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Manlief vroeg of er iets was wat ik wilde hebben. Het enige wat ik kon bedenken was een wasmand, een dichte waar de poes niet in kan liggen. En verder misschien wat boeken. En voor de rest zou ik het ook niet weten. Ik heb alles al. En op zich hecht ik ook niet echt veel waarde aan dingen.
      Maar vandaag staan we wel met acht personen klaar om het huis leeg te ruimen. De mannen beginnen 's morgens al, de vrouwen vanmiddag want we hebben vanmorgen allemaal eerst nog iets anders te doen.

      Verwijderen
  5. Super leuke krans zeker goed gelukt. En dat geeft ook voldoening om het zelf in elkaar te zetten. Succes verder dat is echt een mega klus . Maar ook weer goed om herinneringen te maken/vinden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Iets zelf kunnen maken is leuker dan iets kopen, dat vind ik ook. Ik kijk op websites of pinterest voor inspiratie.
      Op Loberon stonden ook mooie kransen: https://www.loberon.nl/index.php?lang=5&cl=search&searchparam=kransen
      Ik vind dat een mooie website om te kijken, ze hebben mooie dingen, maar iets kopen doe ik daar nooit.

      Verwijderen
  6. Wat een leuke krans. Maar vooral: wat leuk dat jullie dat opruimen en bedenken hoe het moet allemaal samen doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      We zullen alles bespreken en het zal wel met een lach en een traan gaan.

      Verwijderen
  7. Is er een goede kringloopwinkel in de buurt? Prettig met opruimen. Wat een leuke krans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      In België zijn kringloopwinkels waar we regelmatig komen. En kleding zal naar iemand gaan die kleding inzamelt voor Ghana(zomerkleding) en Roemenië(winterkleding).

      Verwijderen
  8. Het belangrijkste hebben jullie meteen aangepakt, tenminste... wat heet belangrijk... Maar dit moet niet te lang wachten anders heb je niets meer aan de spullen.
    Fijn dat je inspiratie opdeed in het tuincentrum; nu kun je heerlijk zelf aan de slag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zou zonde zijn als we van alles zouden moeten weggooien omdat het slecht geworden zou zijn. Dus het eten moest het eerste gedaan worden.

      Verwijderen