intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 3 februari 2024

fout

Het is fijn als mensen na het overlijden van schoonmoeder aan ons denken, maar het is een beetje slordig als ze niet goed nadenken. Zo ontvingen wij een condoleancebrief, met de volgende aanhef:


Justus... die is al bijna zeven jaar dood!

Van het bedrijf, waar deze brief vandaan kwam, waren er notabene mensen op de crematie destijds. Zijn ze daarna dan gelijk vergeten dat onze jongste zoon er niet meer is?  

 Het is best wel vreemd om na al die jaren weer zoiets te ontvangen. Het houdt me al de hele dag bezig, omdat het ook wel weer confronterend is.

 

32 opmerkingen:

  1. Wat een afschuwelijke fout en ik kan me voorstellen hoe hard dat binnenkomt .Sterkte
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach bah, dat is echt vervelend. Ik snap wel dat het je zo bezighoudt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een pijnlijke vergissing....
    Ook mijn vader kreeg jaren nadat mijn moeder was overleden nog post waarin mijn moeders naam werd vermeld.
    Alsof ze nog leefde.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zal wel vaker voorkomen, maar zoiets zou echt niet mogen gebeuren.

      Verwijderen
  4. Dat zal hard bij je binnengekomen zijn, nog in rouw en dan op zo'n manier met je grote verdriet geconfronteerd te worden.
    De hele tekst is wat merkwaardig eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad al een moeilijke periode en dan is zo'n fout helemaal pijnlijk.

      Verwijderen
  5. Zou men enig idee hebben,wat zo'n slordigheid aanricht bij de ontvanger. Sterkte .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop van wel. Ik hoop dat degene die deze brief opgesteld heeft in het vervolg beter uitzoekt naar wie een brief geschreven wordt.

      Verwijderen
  6. Oh dat is echt heel naar. Wat een blunder

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is vast niet door een mens geschreven, maar automatisch gegenereerd.... Heel slordig! En dat getutoyeer meteen! Ik stoor me daar erg aan. Het is toch een zakelijke relatie, denk ik?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is vast niet door een mens geschreven, maar automatisch gegenereerd.... Heel slordig! En dat getutoyeer meteen! Ik stoor me daar erg aan. Het is toch een zakelijke relatie, denk ik?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het heeft met het werk van manlief te maken. En ik denk ook dat het een standaard brief is.

      Verwijderen
    2. Ik lees nu de inhoud pas goed. Inderdaad, waarschijnlijk is dat automatisch gegaan, en het KAN gebeuren, maar ik zou in zo'n geval toch altijd even driedubbelchecken, zeker als je zegt dat jullie gezin bekend is - en mensen dus weten (?) dat je al zo'n verlies meedraagt!

      Verwijderen
  9. Wat een vervelende fout. Daar ben je, terecht, van slag van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien dat het onder andere omstandigheden iets minder hard aangekomen zou zijn, maar het is nu toch al een zware periode.

      Verwijderen
  10. Jee, wat stom en zo ontzettend slecht dat dit gebeuren kan. Ik zou er zelf voor in de pen klimmen en een pissig briefje of mailtje sturen. Zoiets moet niet kunnen gebeuren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat gaat zeker gebeuren, maar dat mag manlief doen. Hij kent degene waar deze brief vandan gekomen is.

      Verwijderen
  11. Oh, wat erg, dat moet toch voelen alsof je een klap in je gezicht krijgt. Wat ontzettend onzorgvuldig. Het zal niet expres gebeurt zijn, maar ik vind het een blunder van de eerste orde!
    Bij jullie verdriet om schoonmoeder ook dit nog
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, zoiets wordt niet expres gedaan, maar een beetje research had geen kwaad gekund. En dan nog begrijp ik niet waarom Justus nog altijd bij hun in het archief staat.

      Verwijderen
  12. Wat een blunder. Sterkte Geertje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, wat erg! Zoiets zou nooit moeten gebeuren.
    ❤️
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel kwalijk dat zoiets gebeurt! Duidelijk een standaard brief en automatisch aangemaakt, dat zie je ook wel aan de tekst. Maar juist bij brieven met het onderwerp Condoleance hoort er heel nauwkeurig gecontroleerd te worden of de inhoud van de brief wel correct is.
    Natuurlijk grijpt dit je aan. Misschien is het een idee om over enige tijd toch de afzender even een berichtje sturen hierover? Zo kun je mogelijk voorkomen dat anderen dit ook overkomt. Maar niet nu, nu eerst aan jezelf denken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Manlief zal dit met de afzender oppakken en hopelijk is het een wake-up call voor dit bedrijf.

      Verwijderen
  15. In 2018 gruwelijke ruzie gehad tijdens de implementatie van een nieuw HR pakket. Iemand had bedacht alle * achter kindernamen weg te halen. Niemand had eraan gedacht om de datum van overlijden mee te nemen (het eerste was een snelle visuele 'waarschuwing' voor het tweede moest je iets verder zoeken vandaar de visuele waarschuwing).
    Gelukkig kunnen corrigeren voordat het systeem live ging, en voor iedereen inzichtelijk.
    Zo enorm slordig.
    Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig dat het dan wel op tijd aangepakt werd. Soms denken mensen gewoon niet verder en bedenken iets terwijl er niet over eventuele consequenties nagedacht wordt.

      Verwijderen
  16. Daar zou ik toch op reageren. Het kan maar helpen om een volgende blunder te voorkomen. Heel logisch dat je daar echt niet goed van bent. Zeer slordig en eigenlijk ook respectloos, ook al was het niet doelbewust.

    BeantwoordenVerwijderen