intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 12 januari 2024

op reis

Sinds afgelopen zomer heb ik de app Flightradar24 op mijn telefoon, gewoon de gratis versie. Hierop kun je het vliegverkeer volgen en het is een app waar ik best vaak op kijk. Het is hier in de lucht natuurlijk niet zo druk als in de buurt van de grote luchthavens, maar toch komen er wel regelmatig vliegtuigen over. Ik vind het leuk om te zien waar ze vandaan komen en waar ze heengaan. De vliegtuigen die bij ons overvliegen zijn meestal vliegtuigen die op weg zijn naar Amsterdam of Londen. 

Maar gisteren was ik eens niet op mijn Zeeuwse landje ingezoomd, maar volgde ik het rode vliegtuig op het plaatje hieronder, dat daar juist op de startbaan in Eindhoven staat:


In dat vliegtuig zat namelijk mijn zoon. Hij is met twee vrienden en een vriendin een paar dagen naar Praag toe. 


Ik ben nu al benieuwd naar zijn verhalen en foto's!

26 opmerkingen:

  1. Ik wist niet dat er zo'n app bestond! Nu ben ik benieuwd en ga die ook downloaden. Ik ben benieuwd wat er boven de Achterhoek zoal door het luchtruim vliegt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is ook zo'n app van boten, die is waar ik woon redelijk populair, maar ik vind het vliegverkeer veel leuker.

      Verwijderen
  2. wat leuk, die app ga ik ook eens bekijken, als ik het leuk vind mag-ie blijven 😉
    maar ook mooi om zo de familie, vrienden te kunnen volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kijk vrij vaak op die app. En niet alleen naar vliegtuigen maar ook naar helikopters. En nu was het leuk om zo zoonlief te kunnen volgen.

      Verwijderen
  3. Ik kijk ook altijd als mijn kinderen gaan vliegen, en ben dan meestal nerveuzer dan zijzelf!!
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Onze zoon doet aan zweefvliegen. In de zomer gaat hij altijd een week naar Frankrijk om te zweven, via een link kunnen we z'n tochten volgen. Je kunt dan zien waar hij vliegt, de hoogte, de snelheid, en nog veel meer. Op de webcam van het vliegveld is te zien dat hij weer geland is.
    Leuk om regelmatig een tijdje mee te kijken.
    Fijn weekend,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook mooi! Gaat hij ook weleens zweefvliegen in Axel?

      Verwijderen
    2. Nee, hij heeft een eigen vliegtuig, dat staat op Midden Zeeland, hij is daar ook lid van de vliegclub. Om een dagje op Axel te vliegen is dan nogal omslachtig en kost ook veel tijd.

      Verwijderen
    3. Dat is dan inderdaad niet handig.

      Verwijderen
  5. Wat leuk! Mooie stad, Praag. Ze zullen genieten!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dus dan kun je meteen zien welk vliegtuig er boven je is. Nooit geweten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is nou iets waar ik niet aan moet beginnen. Wrschlk zo leuk dat ik er aan verslaafd zou raken

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tegenwoordig kan je veel volgen via app's. Een leuke vooruitgang. Praag is zoooo mooi, dat wordt genieten voor je zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gisteren hadden ze 20 km gelopen en de foto's die hij stuurde zagen er mooi uit.

      Verwijderen
  9. Wat een leuke app. Ik heb hem meteen geïnstalleerd. Hopelijk heeft je zoon een fijne vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb hem ook geinstalleerd maar geen idee of ik dat leuk ga vinden. Misschien als er iemand die ik ken inzit maar wat heb ik eraan als ik zie welk vliegtuig over mijn eiland vliegt? Ze zitten ook zo hoog dat ik ze niet zie en hoor als ik buiten ben

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij ons hoor je ze wel goed.
      Toen wij een paar jaar geleden van vakantie uit Sicilië kwamen zijn we hier bijna overgevlogen. Sindsdien was ik toch altijd benieuwd waar de vliegtuigen die ik hoorde heengingen. Nu ga ik ook niet bij ieder vliegtuig dat ik hoor op die app kijken, maar een paar keer per week kijk ik wél.

      Verwijderen