intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 28 januari 2024

de vogeltelling

 De Nationale Vogeltelling, tegen de tijd dat mijn half uur vogels tellen bijna voorbij was, kwamen de meeste vogels. Dat zal je nou altijd zien!


Maar ik heb mijn best weer gedaan! Ik vind het ook leuk om te doen en dat half uur is zo voorbij. Er zat ook nog een vogel tussen die ik niet kende: de ringmus. Dat is dan weer een voordeel als je door de verrekijker naar buiten zit te turen, dan zie je details die anders niet gelijk opvallen. 

Mijn lijstje ziet er misschien wat karig uit, vergeleken bij andere lijstjes die bijvoorbeeld op facebook geplaatst worden. Maar als ik mijn telling vergelijk met de tellingen van mensen bij mij uit de buurt, dan komen de aantallen wel overeen.

🌣 🌣 🌣 🌣 🌣 🌣 🌣

Morgen is de uitvaart van mijn schoonmoeder en vanmiddag kwam de pastoraal werker nog even langs om een paar dingen door te nemen. En daarna kwam de buurvrouw van mijn schoonmoeder ook nog even. Zodoende waren manlief en ik pas laat aan het wandelen, het werd daarom een korte wandeling van vijf kilometer. Het was erg fijn om even buiten te zijn.


De zon stond al laag en ik was een beetje aan het experimenteren met mijn camera.



Als je op de weg zit is die laagstaande zon niet altijd zo handig, maar de lucht kan er wel heel erg mooi uitzien.




En vlak bij onze geparkeerde auto stonden ze, hoor: sneeuwklokjes!


Blijkbaar bestaan er ook vroegbloeiende sneeuwklokjes. Aha, dus daarom heb ik er nog geen in de tuin. Die van mij komen wel, maar gewoon iets later. 

17 opmerkingen:

  1. Fijn dat alles voor morgen goed geregeld is. Goed dat jullie nog even buiten waren, het was heerlijk weer. Aan de vogeltelling deed ik niet mee, gewoon helemaal vergeten.
    Sterkte morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Tussen het overlijden en de uitvaart zit een week en zoveel tijd is gewoon ontzettend fijn. We hebben die tijd ook echt nodig gehad om alles zo te doen zoals wij dat willen.

      Verwijderen
  2. Sterkte morgen en wens jullie een mooi afscheid met een lach en een traan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat experimenteren is goed gelukt. Sterkte morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niet meegedaan aan de vogeltelling, maar wat mij al een paar jaar opvalt is dat er bij mij in de buurt zelden nog huismussen te zien zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hadden een paar jaar best veel mussen, maar nu zijn het er nog maar weinig. Komt misschien ook door onze poes Miep. De mussen zijn een makkelijk doelwit.

      Verwijderen
  5. Niet meegedaan met de telling. Maar ik zou lang niet zoveel grzien hebben als jij. Sterkte morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat prachige foto’s!
    Sterkte vandaag, het zal een verdrietige maar ook goede dag worden denk ik ❤️
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      We gaan schoonmoeder een mooie uitvaart geven, het is het laatste wat we nog voor haar kunnen doen.

      Verwijderen
  7. Dat het morgen een mooie uitvaart mag worden.
    Sterkte
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De 2 foto's waarbij je experimenteerde met je camera zouden heel mooi staan op een rouwkaart. Ik hoop dat de uitvaart vandaag zo mooi was als jullie voor haar wilden. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om je vogels te zien! Volgens mij heb je meer variëteit dan ik hier. Vooral de bonte specht vind ik altijd erg mooi om te spotten.

    BeantwoordenVerwijderen