intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

donderdag 18 januari 2024

58

Vandaag ben ik jarig. En weet je, mijn hoofd staat er echt niet naar! 

Sinds het overlijden van Justus vier ik mijn verjaardag niet meer met een feestje. En nu mijn schoonmoeder zo slecht ligt, is het feestgevoel helemaal ver te zoeken. Het doet me nu vooral denken aan zes jaar geleden, toen we op mijn verjaardag afscheid zijn wezen nemen van mijn schoonvader. De dag erna is hij overleden en ergens zou het wel mooi zijn als mijn schoonmoeder morgen ook haar laatste adem zou uitblazen. Op dezelfde datum. 

Man en zoon verrasten me vanmorgen met mooie bossen bloemen. En er is nog een cadeau onderweg: een boek van fotograaf en urban explorer Daanoe: klik! Ik ken zijn werk van zijn website en van facebook en ik wilde al langere tijd een boek van hem hebben. Welk boek manlief (waar ik dit cadeau van krijg) uit de collectie gekozen heeft, weet ik niet. Dus het is toch nog een verrassing welke ik krijg. 

Ik trakteerde al op mijn werk en op naailes. En er is taart in huis. Want ook al is het een moeilijke tijd, deze dag helemaal zomaar voorbij laten gaan, vind ik ook niet nodig. Mijn collega's hebben al voor me gezongen, mijn moeder belde gisteren al, de appjes met felicitaties stromen binnen en ook op facebook word ik gefeliciteerd. En dat is allemaal fijn en doet me heel erg goed. Want ook al zou ik deze dag het liefst van al gewoon overslaan, er zijn toch genoeg mensen die de moeite nemen om me een verjaargsgevoel te geven.


52 opmerkingen:

  1. Heel begrijpelijk, dat je je verjaardag niet echt wil vieren. Toch bij deze hartelijk gefeliciteerd en een goede dag gewenst met mooie momenten!
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begrijp je gevoel, mevrouw W. Feliciteren betekent geluk wensen. En dat doe ik toch maar, bij deze.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een heel dubbel gevoel, maar ik feliciteer je toch, je hebt er weer een jaar bij mogen krijgen. Het zou mooi zijn als je schoonmoeder morgen mag komen te overlijden, speciale datum door de sterfdag van haar man, en het is zo triest als iemand moet lijden zonder uitzicht op verbetering. Sterkte bij alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel sterkte Mevrouw W. en van ❤️e gefeliciteerd!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik snap je wel ,maar je hebt nog een kind.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel fijne, rustige verjaardag toegewenst.
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat boek, daar ga je van genieten... gefeliciteerd mevrouw w. dan zijn we samen steenbokkie ik maandag de 15e :-) het leven gaat door, maar het zijn wel zwarte dagen voor je hé.... probeer er maar wat moois van te maken... <3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die boeken zijn prachtig. Al ken ik ze alleen maar van internet. Ben zelf ook dol op ruines en zo. Ik wens je toch een bijzondere dag toe. Dit soort dagen zijn wel extra moeilijk als je hart gebroken is. veel liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hélène pourquoi pas

      Verwijderen
    2. Dank je wel.
      Ik ben ook wel erg benieuwd naar het boek, ook al ken ik de werken van deze fotograaf.

      Verwijderen
  9. Gefeliciteerd. Je bent een jaartje ouder, en dat mag ( ook in stilte) gevierd worden. Wat een mooi boek komt jouw kant op. Dat wordt genieten. Dat je schoonmoeder zo lijdt, is vreselijk. Ik wens jullie hier alle sterkte mee. En het verlies van je zoon, ik denk dat dat nooit uit je gedachten is. Ook hier sterkte mee vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Het is allemaal heel erg dubbel en ik ben ook best wel verdrietig.

      Verwijderen
  10. Toch proficiat met een jaartje erbij,.
    Dat je je verjaardag niet zo graag meer viert begrijp ik maar ook jij bent belangrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Begrijpelijk dat je je verjaardag niet meer uitbundig viert. Bij deze wens ik je toch een heel fijne dag. En van harte gefeliciteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is je geboortedag en ook al is het feestgevoel er niet, wil ik je toch een goede en mooie dag toewensen. Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Bescheiden vieren is toch ook goed?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Ja, ik vind van wel. Het hoeft niet per se met een kot vol visite.

      Verwijderen
  14. Het is door alle aandacht is het toch een bijzondere dag aan het worden, maar wat er verder allemaal in je leven speelt heeft natuurlijk invloed. Geniet van het moois dat vandaag ook er is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Daarnet viel er een verjaardagskaart van mijn schoonmoeder in de bus. Waarschijnlijk de laatste verjaardagskaart die ze schrijven zal. Heeft ze tussen al het slapen en aftakelen door toch de moeite genomen om een kaart te schrijven. Heel erg lief en bijzonder.

      Verwijderen
  15. Ja het blijft altijd moeilijk om die dagen te vieren, hè, maar aan de andere kant doet het ook goed dat er aan je gedacht wordt.
    Daarom toch: van harte gefeliciteerd met je 58e verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Een moeilijke dag is het zeker, maar het is fijn dat er zoveel mensen aan me denken.

      Verwijderen
  16. En ondanks alles doe ik ook mee aan het verjaardagsgevoel. Van harte en nog veel goede jaren met iedereen die je lief is. Het is toch fijn om te weten dat er aan je gedacht wordt. Lieve groet.Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Ondanks de verdrietige tijden hoop ik dat je toch een beetje geniet. En met mate. Daar is toch niets verkeerds aan,?

    Een dikke verjaardagsknuffel, Joanne😘

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Er zijn genoeg mensen die hun verjaardag niet vieren. Ik hou geen feestje, maar ik laat het toch ook niet ongemerkt voorbijgaan.

      Verwijderen
  18. Hartelijk gefeliciteerd en veel sterkte! 🥳🥂

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik wil je toch graag feliciteren.
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel dubbel allemaal maar toch gefeliciteerd ...,...ik hoop dat je toch nog een beetje kan genieten en verder sterkte met alles wat zo moeilijk is ❤️😘

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Van harte gefeliciteerd. Ja, ik begrijp dat dit soort dagen moeilijk zijn, dat met het verlies van jullie zoon de lol eraf is om een verjaardag te vieren, moeilijk hoor. Sterkte met je schoonmoeder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Manlief is in de zomer jarig en dat is toch ook weer anders dan in de winter, vind ik. Hij en onze zoon vieren hun verjaardag wel, maar begrijpen wel waarom ik het niet wil.

      Verwijderen
  22. Ik snap je wel. Maar toch gefeliciteerd. Geertje

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Beter laat dan nooit. Maar uiteindelijk blijf je 366 dagen 58 jaar. Proficiat. Verjaren zou een feest moeten zijn, maar omstandigheden maken deze dag vaak juist heel moeilijk.....

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik loop een beetje achter met blogs lezen:) Maar alsnog van harte gefeliciteerd! Je bent 2 jaartjes jonger dan ik...:)
    Ik begrijp best dat je geen behoefte hebt om je verjaardag echt te vieren.
    Trouwens, soms ben je drukker met iedereen een hapje en drankje te geven dan dat je echt mensen spreekt. Om die reden heb ik eigenlijk een hekel aan verjaardagen en spreek ik veel liever af per stel...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Toch nog gefeliciteerd. En verder vooral veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen