intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 17 december 2023

wallen

We gingen wandelen over de wallen in Sluis en dat is leuk om terug te zien op Geotracker:



Het was een mooie dag met zon en een fijne temperatuur en het wandelen deed ons goed.


Je kunt over de wallen wandelen, zoals wij nu deden, maar er loopt ook een wandel/fietspad langs de wallen. De wallen dateren van rond 1600 en een groot deel is nog intact. Ook de grachten rondom de wallen dateren uit deze tijd. 


Ik nam best wel wat foto's, alleen bleek er een vlek op mijn lens te zitten. Lekker handig... 
Ik kan nu dus niet zoveel laten zien omdat het merendeel mislukt is, maar zo blijft het wel lekker overzichtelijk 😉



Een torenvalk:


Vanaf Sluis liepen we naar het kleine stadje Sint Anna ter Muiden.


Eén van de kleinste steden van Nederland en het stadje heeft een beschermd stadsgezicht.

het Raadhuis:


De Nederlands Hervormde kerk.


We hebben onze kilometers weer gemaakt.

20 opmerkingen:

  1. Mooi zo om daar over die wallen te lopen en jullie hadden ook nog eens prima weer. Wij komen eigenlijk nooit in die hoek, beetje ver voor ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto’s! Mooi weer bij jullie, wij hebben de zon amper gezien.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoorde het op het weerbericht. Wij hadden mooi weer en in het oosten van het land was het bewolkt.

      Verwijderen
  3. Het was ook op Tholen prachtig weer en ik heb 8 km gefietst.
    Van Sluis heb ik alleen de winkelstraten maar gezien en lekker gegeten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij zijn nu niet in de winkelstraten geweest, maar wat we aan auto's gezien hebben, zal het ongetwijfeld wel druk geweest zijn. Wij zeggen weleens het is 'Sluisweer': mooi weer en daardoor veel mensen in Sluis op de been. En nu voor de Kerst komen er ook veel mensen winkelen.

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Mijn handschoenen en muts zijn mijn tas niet uit geweest.

      Verwijderen
  5. In gedachten zie ik daar(in vroeger tijden) de schaatsers op de grachten. Deed ik ook in mijn jeugd,in den Briel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier werd vroeger inderdaad ook geschaatst, op de Damse Vaart van Sluis naar Brugge.

      Verwijderen
  6. Lieve Mevrouw W. ik las dat je schoonmoeder erg ziek is en wat moet dat erg zijn voor jullie. Jullie zijn zo close met elkaar als familie en dat is zo warm om te lezen. Ik hoop dat jullie nog mooie momenten met elkaar krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie kilometers! Ik ben ook een keer al die kleine plaatsjes afgeweest. Het is genieten. Groet Rita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet alle dorpen hier zijn mooi(gebombardeerd en daarna heropbouw, maar niet terug in de oude stijl) maar er zitten er een paar tussen die echt wel de moeite waard zijn.

      Verwijderen
  8. Wat een mooie route en lekker weer zo te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Van buiten zijn knap ik ook altijd op, ook al is het in mijn geval met hardlopen. Zo'n beschermd gezicht vind ik een goede zaak. Ik vind het soms echt jammer hoe oude gebouwen worden gemoderniseerd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind winkelstraten altijd zo erg. Als je naar boven kijkt zie je vaak prachtige gevels boven de moderne etalages.

      Verwijderen