intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

woensdag 13 december 2023

poppetjes

Bij de Action had ik een doosje met zesentwintig houten kegelpoppetjes gekocht, in hoogte variërend van 3,3 tot 6,5 cm.

En na een hoop prutswerk heb ik er dan toch drie weten aan te kleden:


Vilt, kraaltjes, garen en lijm had ik in huis. 

Het viel nog niet mee om dat mutsje mooi te krijgen en er zal vast wel een betere manier zijn om een  mutsje te maken. 

Voor hun eigen veiligheid 😉staan ze in een glazen bokaal, zodat poeslief er niet bij kan. 


36 opmerkingen:

  1. Leuk !
    Heb zelf met deze houten poppetjes kabouters gemaakt.
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat zijn ze mooi. En wat ben jij toch creatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg schattig.
    Marijke
    (en of dit echt poes-proof is zal blijken)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tot nu toe kijkt Moppie niet echt naar de kerstspullen, dus hopelijk laat ze dit ook met rust.

      Verwijderen
  4. Oh, wat leuk, ik heb zaterdag ook zo'n doosje gekocht bij de Action. Gisteravond heb ik voor de grootste een jasje gebreid, maar een capuchon was ook nog niet zo makkelijk.
    Die van jou zijn hardstikke leuk zo,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk, ik ben vorige week bij de Action geweest en kom er niet vaak, maar als ik er wee ben ga ik ernaar kijken. Niet voor deze kerst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik geloof dat ze bij de Action ook kerstfiguurtjes gehad hebben, maar die hadden ze niet meer toen ik kwam. Met deze heb je meer mogelijkheden, dus het is niet erg.

      Verwijderen
  6. Wat leuk! Met mijn kleindochter ook die poppetjes versierd, maar alleen met stift of kleurpotlood. Dit is erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is toch ook leuk! Je kleindochter zal vast tros geweest zijn.

      Verwijderen
  7. Op pinterest kun je heel veel mogelijkheden vinden om deze poppetjes bijv te verven. Zoek maar eens op pegdolls.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er gezellig uit! Leuk hoor!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een hoop prutswerk, dat geloof ik. Het resultaat mag er echter zijn, wat zijn ze mooi geworden! De kleuren en de kraaltjes, alles, echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind ze enig. Leuk gemaakt met mooie kleuren vilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, wat zijn ze mooi geworden Mevrouw W. En wat heb je dat leuk gedaan in zo'n stolp! Ik vind het echt prachtig en heb 'm gepind!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk!
    Ik had ooit een hele doos van die poppetjes (voordat pinterest bestond), maar wist maar niet wat ik er mee kon doen, dus heb ik ze weer van de hand gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pinterest is heel erg makkelijk om ideeën op te doen. Ik heb daar ook best al veel inspiratie op gedaan.

      Verwijderen