intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 30 december 2023

nog een paar dingetjes

Het jaar is bijna voorbij en wat deed ik het afgelopen half jaar? Afvallen! In eerste instantie moest er twee à drie kilo af, het werden er vijf. Ik ben er enorm blij mee en het lukt me goed om op hetzelfde gewicht te blijven. 

🌟

Gisteren waren we weer even bij mijn schoonmoeder en ze is moe, moe, moe. Nog vermoeider dan ze al was. Maar ze is er nog... Mijn nichtje, de dochter van de schoonzus die nu voor schoonmoeder zorgt, lag een nacht in het ziekenhuis (en haar moeder dus ook, want die bleef uiteraard bij haar). Dat kon er ook nog wel bij! Het is nog even afwachten hoe het verder met nichtje zal gaan, ze is weer thuis maar aan haar klachten werd niks gedaan. De ene kinderarts wilde onderzoeken doen en de volgende kinderarts vond dat niet nodig. Gevolg is dat er geen diagnose gesteld kon worden. Hopelijk loopt het allemaal met een sisser af. 

🌟

Donderdag was ik bij mijn moeder en daarna ging ik in België tanken. En vooruit... ook nog even naar de kringloopwinkel toe. Ik kocht een gebreid bruin vestje voor 4 euro. Om merken geef ik niet zoveel, ik vind een kledingstuk mooi of niet en het vestje was van een merk dat ik niet kende. Ik zocht het merk thuis toch even op en toen viel ik bijna achterover: dat vestje kost nieuw 400 euro!!!! Het is van het merk Luisa Cerano. Ik had daar nog nooit van gehoord. Natuurlijk niet, want ik koop nooit dure kleding en al zeker geen vestjes van 400 euro. 

🌟

Zoonlief gaat de jaarwisseling bij vrienden vieren. Manlief en ik blijven thuis. Dat doen we zo sinds Justus overleden is. Alle dagen in het jaar is er het gemis en op sommige dagen is dat erger dan anders. De jaarwisseling hoort bij de extra moeilijke momenten. 'Gelukkig nieuwjaar' klinkt zo anders sinds Justus er niet meer is. 

🌟

Rest mij nu alleen nog het volgende te zeggen:

Bedankt dat je dit jaar mijn weblog bezocht. Bedankt voor de reacties. Bedankt voor de e-mails. 

Bedankt voor het meeleven, het medeleven, de tips en de complimenten. 

🌟

Hierbij wil ik je het allerbeste voor 2024 wensen. 

💖💖💖


30 opmerkingen:

  1. Ook voor jullie een gezond tevreden 2024. Ik begrijp dat het gemis heel groot is, die lege stoel....
    Dank voor je blogjes. Het lukt me niet altijd mee te lezen, omdat ik ze enkel op de laptop kan lezen en die geeft vaak forfait.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Blogger en WordPress gaat nog altijd niet goed samen. Ik heb het zelf dan weer als ik wil reageren bij WordPress: dan wordt mijn reactie niet gepubliceerd. Hopelijk komt er snel een keer een oplossing voor.

      Verwijderen
  2. Sterkte vanavond. Jij ook bedankt en een mooi jaar gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij ook een mooi 2024 .
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor je leuke (en soms minder leuke maar verdrietige) blogs. Fijn dat je met ons deelt. Knap hoor die vijf kilo, het maakt echt veel verschil in hoe je je voelt weet ik, kleding zit ook weer wat lekkerder denk ik. Sterkte tijdens de jaarwisseling. Wens jullie wel een fijn 2024, met weer leuke uitstapjes en mooie wandelingen en leuke creaties op de naaimachine! Kus!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Ik ergerde me vooral aan de kleding die niet meer goed zat en de drukknoopjes van mijn werkjasjes die steeds openschoten. En nu gebeurt dat niet meer.

      Verwijderen
  5. Deze momenten zal het moeilijk zijn blijven, het ondergaan en dan is het weer een nieuw jaar.

    Dank dat we met veel momenten met je mochten meeleven, genieten en verbazen.

    Ik heb wel eens een echt leuke top gekocht met vleermuismouwen zwart-wit gestreept met een baan rode rozen voor 4.50. Bleek ook een duur merk te zijn, na 2x dragen verkocht op MP voor 50 euro. Later nog wel eens een jas en broek gevonden en ook met grote winst verkocht. Maar de laatste 2 jaar kom ik het niet meer tegen, de kringloop winkels zijn ook wijzer geworden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.

      Het vestje ga ik voorlopig eerst zelf dragen, want het is een mooi vestje. Misschien dat ik het later wel een keer op Vinted zet.

      Verwijderen
  6. Deze zomer kocht ik bij de tweede handswinkel een heel mooi bloesje voor €8, bleek ook van een duur merk te zijn. Ik zoek er niet echt naar, maar zo'n koopje is toch leuk. Ik zou ook echt nooit voor welk kledingstuk dan ook €400, betalen!
    Ik wil je in deze verdrietige periode toch vooral ook veel mooie momenten toewensen met je gezin, je beestjes en iedereen die je lief is,
    Tot volgend jaar,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Als je bedenkt hoeveel nieuwe vestjes je voor 400 euro kunt kopen, in plaats van één... Doe mij die goedkope dan maar.

      Verwijderen
  7. Deze zomer kocht ik bij de tweede handswinkel een heel mooi bloesje voor €8, bleek ook van een duur merk te zijn. Ik zoek er niet echt naar, maar zo'n koopje is toch leuk. Ik zou ook echt nooit voor welk kledingstuk dan ook €400, betalen!
    Ik wil je in deze verdrietige periode toch vooral ook veel mooie momenten toewensen met je gezin, je beestjes en iedereen die je lief is,
    Tot volgend jaar,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Feestdagen zijn zoveel moeilijker als je iemand moet missen. Ik wens jou en je gezin een mooi nieuw jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sterkte vandaag en een mooi 2024 gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sterkte vanavond en alle goeds voor 2024 gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Veel sterkte vandaag! Ik lees graag met je mee en ik wil je bedanken voor alle blogs die je dit jaar hebt geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dank voor alle mooie blogs dit jaar. Ik lees al mee sinds je vorige blog, maar pas het laatste jaar reageer ik wat vaker. Ik vind je foto’s zo mooi. En je kunt zo goed schrijven! En niet te vergeten Mopje. Er volgen nog zware weken maar toch wens ik jullie een goed 2024 samen. Rita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel en voor jou ook alle goeds, Rita. Hopelijk kun je nog lang meelezen.

      Verwijderen
  13. Dankjewel dat ik een stukje van jou leven mee mocht ‘beleven’
    Sterkte!
    Thea
    Wens jou en je familie alle goeds toe in het komende jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb je gezellige blog pas sinds kort ontdekt en wil je een goede jaarwisseling toewensen. Lijkt me zo moeilijk met zo'n groot gemis te leven. Sterkte hoor
    Gr Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat was een mooi koopje. Ik wens jullie veel sterkte voor je schoonmoeder. Voor volgend jaar wens ik je veel liefde, een goede gezondheid en veel mooie momenten.

    BeantwoordenVerwijderen