intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

maandag 25 december 2023

allemaal kleuren

Manlief had nieuwe truien en schoenen nodig en we gingen naar de koopzondag in Gent (België). We waren netjes op tijd: de winkels gingen om tien uur open en wij waren er rond half elf. Het was toen nog niet druk, maar na de middag liepen de winkelstraten vol. Na het winkelen en lunchen liepen we door het Graffitistraatje terug naar de auto. 


In dit straatje zijn graffitikunstenaars vrij om zich met spuitbussen uit te leven, maar wel met respect houdend voor de mooiere werken. 


En die mooiere werken zaten er wel tussen, alleen vond ik het merendeel niet mooi. Maar dat is niet erg: ook beginnende kunstenaars moeten kunnen oefenen en dan is dit de juiste plaats om dat te doen. 


Het is een kleurig geheel en in dit straatje kun je haast niet anders dan vrolijk worden.


Ik had weleens over het Graffitistraatje gelezen en ik denk zelfs dat dit bij een medeblogger was.


Helaas waren er nu geen kunstenaars aan het werk, het was dan ook erg druilerig weer.

12 opmerkingen:

  1. Jammer,dat er niet zo'n straat je elke stad is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blijkbaar alweer een eeuwigheid geleden dat ik nog in Gent was want dit straatje ken ik niet. Ook nooit van gehoord, maar ziet er wel vrolijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij komen regelmatig in Gent, maar in dit straatje waren we nog niet eerder.

      Verwijderen
  3. Bij ons zijn het de tunneltjes waar graffiti-mensen hun gang kunnen gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je met Google View er ook doorheen kan lopen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb gelijk even gekeken. Alleen geloof ik dat wij wel op een beter moment daar waren, want wij zagen toch wel meer mooie werken.

      Verwijderen
  5. Ik heb er wel eens over geschreven en mij viel toen ook op dat tussen een hoop geoefen ook een paar heel mooie dingen waren

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook ik heb er weleens foto's gemaakt maar zie toch dat er weer nieuwere werken tussen zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Door Lot heb ik op Google View gekeken en dan zijn er ook weer een hoop andere dingen te zien.

      Verwijderen