intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 19 november 2023

buien

Een korte wandeling, dat maakten we. Was het beter weer geweest dan hadden we verder gelopen, nu hielden we het bij 6,5 kilometer. We waren in het Stropersbos, een bos waar we wel vaker komen.

We kwamen middenin de Veldtourtocht van de tourclub Hulst terecht, waarover het volgende geschreven stond: De Veldrit van TC Hulst is een van de mooiste mountainbiketochten van Zeeuws-Vlaanderen, over de historische wallen van Hulst, over de verdedigingsdijk "De Linie", afwisselend bosgebied, veldwegen en een stuk over Vlaamse paden. 

Normaal vinden wij het nooit zo prettig om tussen de fietsers te wandelen, maar het was nu niet erg. Er kon meestal voldoende afstand gehouden worden en als we toch aan de kant moesten, bedankten de fietsers ons. Zij op hun beurt gingen ook netjes achter elkaar fietsen, als het pad smal was.

Toen wij net aan onze wandeling begonnen waren kregen we een fikse regenbui over ons heen. 

Na de vele regen van de laatste tijd, stond er enorm veel water in het bos.

Gelukkig waren de paden redelijk goed begaanbaar, met hier en daar een stukje dat modderig was.

 


Een jaar geleden werd deze uitkijktoren geopend:


De toren is 22 meter hoog en staat midden op de Nederlands-Belgische grens. Op de foto hierboven kun je de witte grenspaal door de opening van de toren zien staan.


Het woord Niemandsland verwijst naar de Tweede Wereldoorlog, toen het hier verboden gebied was. 


Het uitzicht vanaf de toren was wel mooi, maar veel meer dan bomen en akkerland zagen we niet. Alhoewel de herfstkleuren wel heel erg mooi waren.


Toen we ruim 5 kilometer gelopen hadden vroeg manlief wat ik wilde: terug naar de auto waar we vlakbij waren of nog verder lopen. Omdat er een donkere lucht aankwam koos ik ervoor om naar de auto terug te keren. Een goed besluit, want toen we vlakbij de auto waren begon het weer te regenen.

En terwijl ik dit bericht eind de middag zat te typen, vloog er een zanglijster tegen het raam. Het was al bijna donker en de vogel was dus laat op pad. Helaas heeft hij het niet overleefd. Zonde. Ik was net zo blij met een zanglijster in mijn tuin. 

18 opmerkingen:

  1. Lekker dat jullie nog even konden wandelen. Hier heeft het bijna de hele dag geregend!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan viel het hier eigenlijk nog wel mee. Er waren buien, maar gelukkig ook periodes dat het lang droog was.

      Verwijderen
  2. Gisteren vloog er een goudhaantje tegen ons raam en die hebben we een tijdje rustig in een holletje van H zijn grote handen laten bijkomen. Toen kwam er weer wat leven in en hebben we hem/haar uit de wind op de diepe vensterbak gezet, daar heeft het nog 10 minuten rustig gezeten en vloog toen weg.

    Ik heb 7 km gefietst wel met harde wind maar daar heb je wel vaker last van in Zeeland.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, wind kennen we hier wel... :)
      Gelukkig heeft het goudhaantje het wel gered. Het is dan ook wel leuk om zo'n vogeltje eens goed te kunnen bekijken. Ik weet wel dat er hier zitten, maar we zien ze eigenlijk nooit.

      Verwijderen
  3. Altijd sneu, een vogeltje dat zich doodvliegt tegen het raam.
    Wij wilden vanmorgen wandelen, de zon scheen, dus jassen en schoenen aan en de deur open.Op het moment dat we buitenstapten vielen de eerste druppels. Even later plensde het.
    Een uur later weer geprobeerd, het is bij een klein stukje gebleven, het was te buiig.
    Waar je ook kijkt, overal staat water.
    Ik wens je een droge week,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op het land is het ook zo vreselijk nat. Er werden afgelopen week wel suikerbieten gerooid, maar de aardappels en wortelen kunnen er nog niet uit en rotten weg.

      Verwijderen
  4. Oef, ben je helemaal omhoog geklommen in die toren, wat dapper. Ik zou er op het ogenblik niet aan moeten denken, al jaren niet trouwens maar ik hoop het weer ooit een keer te kunnen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zou wel erg fijn zijn als je dat in de toekomst weer zal kunnen. Een toren beklimmen doe ik altijd graag en ik ben altijd heel erg benieuwd naar het uitzicht.

      Verwijderen
  5. Ik geniet altijd van je wandelfoto’s. Zelf kan ik niet meer op pad doordat mijn mobiliteit door ziekte zwaar is verminderd. Daarom is het zo fijn dat anderen dat voor mij doen. Rita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan. Helaas is de laatste weken het wandelen er nogal bij ingeschoten. We hadden het druk of het was slecht weer.

      Verwijderen
  6. Zo mooi al die wandelfoto's en zie eens hoe mooi de regen de foto's maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op zich vind ik foto's met wolken ook mooier dan foto's van strak blauwe luchten.

      Verwijderen
  7. Ik ben gisteren eigenlijk alleen buiten geweest om even boodschappen te doen in de ochtend. En net toen ik mijn fiets wilde pakken begon het te regenen. Met de auto dan maar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou ik dan ook doen, hoor. Ik vind regen totaal niet leuk.

      Verwijderen
  8. Wat klinken die fietsers prettig! Meestal zijn die best vervelend is mijn ervaring, dus het is goed om te lezen dat het ook anders kan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We maken het inderdaad ook weleens anders mee!
      Een dag later las ik in de krant dat onverwacht de wereldkampioen mountainbiken meegedaan had: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/16055743/wereldkampioen-mountainbike-pidcock-duikt-op-bij-toertocht-hulst

      Verwijderen
  9. Toch een mooie wandeling gemaakt. En ik vind het uitzicht toch wel mooi. En zie ik daar nounpaarden met ruiters onder de toren? Wat een mooie belevenis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zijn paarden, dat klopt. Ik moest wel een beetje over de rond hangen om een goede foto te maken.

      Verwijderen