intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 25 november 2023

green friday

En daar is hij dan:

Mijn grote vriend! Het was leuk om hem en zijn knechten tegen te komen, maar nog meer om al die blije kindjes te zien. En of de Pieten er nu wit of zwart of gestreept uitzien maakt voor mij niet uit en ik ga daar ook geen discussie over voeren. Er zijn wel andere dingen waar ik me druk om kan maken. 

🎁 🎁 🎁 🎁 🎁 🎁

Omdat ik wat spullen voor mijn moeder en boodschappen voor onszelf nodig had, reed ik gisteren na mijn werk naar België. Kon ik gelijk even naar de kringloopwinkel toe! Ik kocht wat kerstspullen, kledingstukken en boeken. Thuis zag ik op de kassabon dat ik korting gekregen had omdat het Green Friday bij de kringloopwinkels bleek te zijn. Green Friday is een protest tegen Black Friday, waarbij de hele wereld massaal nieuwe dingen aanschaft. Tweedehands kopen, huren of repareren, dat is wat er met Green Friday gezegd wordt. Ik vond de korting die ik gekregen had een fijne verrassing. 


18 opmerkingen:

  1. Ik heb bewust gewacht tot Black Friday. Ik heb zowel een nieuwe diepvries als een nieuwe telefoon gekocht. Beide waren dermate oud dat ze aan vervanging toe waren. Kleding koop ik ook zoveel mogelijk in de aanbieding. Dan kan ik me betere kwaliteit veroorloven. Afdragen doe ik zelf wel. Ben ik er echt op uitgekeken, dan gaat het in de BEST zak. Rd4 sorteert de kleding tot op de kleinste lapjes naar soort vezel. Goede kleding wordt in de kringloop winkels verkocht. De slechte worden als lappen terug verkocht aan de textielindustrie of aan andere recyclingbedrijven. Deze sortering wordt door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt verricht. De opbrengst van de verkoop gaat terug naar Rd4 en de winst gaat terug naar de deelnemende gemeenten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een mooi initiatief. Ik heb vandaag nog een zak kleding in de container van het Leger des Heils gestopt. Dan komt het ook wel goed terecht.

      Verwijderen
  2. Ik ontmoette onze beste vriend vanmiddag ook al...
    En Piet? 'k werd alleen al vrolijk toen ik hem zag en hoe die er uitzag? 'k weet het niet eens

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een kinderfeest en als je dan die blije gezichtjes ziet... daar gaat het toch om.

      Verwijderen
  3. Hier nog geen sint te bespeuren. Die komt op 6 september met de trein aan in ons dorp en wordt verwelkomd door de burgemeester en alle kleuters en kindjes van het 1ste en 2de leerjaar. Altijd een feest om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het nog altijd heerlijk om te zien allemaal. Ik ben nu ook expres blijven wachten totdat de Sint naar buiten kwam.

      Verwijderen
  4. Het is wrschlk erg stom, maar ik had nog nooit van Green Friday gehoord. Wat goed is dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Green Friday: een goed initiatief. En ik vind het ook leuk dat Sint en de Pieten weer in het land zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het werd bij meerdere kringloopwinkels gedaan, kortingen ivm Green Friday, leuk initiatief!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had er niet van gehoord en ik was dan ook verbaasd dat er op mijn kassabon korting in verband met Green Friday stond.

      Verwijderen
  7. Wat een goed idee! Ga volgend jaar eens informeren,of dat hier ook is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik kom graag in de kringloopwinkels aan de 'overkant'.

      Verwijderen
  8. Green friday als reactie op black friday vind ik wel een mooie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik begrijp het heel goed als iemand een grote aankoop moet doen zoals een koelkast of wasmachine, en dan even wacht tot Black Friday, om hetzelfde product met korting te kopen. Maar kopen omdat iets is afgeprijsd, daar begrijp ik niets van. Ik ken Green Friday wel, vind het een mooi initiatief. Maar ik had niets nodig, en ben dus ook niet naar de kringloop gegaan. Kleding draag ik meestal af bij klussen in huis en tuin, maar sommige kleding leent zich daar niet zo voor, dat breng ik dan naar de kringloop.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor grote aankopen is het zeker wel interessant. Ik denk dat ik hiermee ook zou wachten tot Black Friday en zeker als je een beetje prijsbewust bent kun je daar goed je voordeel mee doen.

      Verwijderen