intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

donderdag 2 november 2023

assistente

Mijn kleine assistente:

Van de week was ik met haar bij de dierenarts en die constateerde dat haar tandjes beginnen te wisselen. En nu heeft ze nog een lekker zacht kittenpelsje, toch wacht ik eigenlijk met smart totdat ze de haren van een volwassen kat krijgt. Ik nies me namelijk verloren van die zachte haartjes. In het begin, toen ze nog voornamelijk in de badkamer zat had ik daar geen last van, maar nu ze overal loopt en vaak op mijn schoot ligt wel. Afgelopen zomer hoorde ik een tip tegen hooikoorts en dat was een beetje vaseline in je neus smeren. Dat doe ik nu ook en ik heb het idee dat het toch wel iets tegen het gesnotter helpt...

Maar goed, ik ging een patroon overtrekken en dat betekent in dit geval ook dat ik iets af heb. De afgelopen weken was ik op naailes aan dit shirt aan het werken:


Het patroon komt uit deze Fashion Trends (nr. 31 uit 2018), die ik bij de kringloop kocht. Het shirt staat op de cover.


Ik heb het onderste deel, het schootje wel iets langer gemaakt, want dat leek me mooier.

De stof die ik gebruikt heb is gebreide jersey, die ik een tijd geleden bij Driessen Stoffen kocht. 


Mijn nieuwe naaileswerkje (een jurk) is inmiddels al uit stof geknipt en kan ik gaan doorlussen.

21 opmerkingen:

  1. Oh dat is in jouw geval een vervelende allergie. Ik ben ook allergisch voor katten helaas. Ik zou er geen in huis kunnen hebben en dat vind ik erg jammer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah dat is niet zofijn. Hoop dat het helpt vaseline kan een wondermiddeltje zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad het proberen waard en vaseline heb ik toch altijd in huis.

      Verwijderen
  3. Jeetje, wat kan jij dat goed! Lijkt me lastig met dat extra stukje. En hartstikke leuke stof!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Eigenlijk ben ik nog het meeste met dat 'losse' stukje aan de hals aan het prutsen geweest. Dat zat iedere keer scheef.

      Verwijderen
  4. Mooie stof en mooi patroon. Erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk patroon! Ikzelf draag nooit iets met een schootje (of een roeseltje of pofmouwen)
    Zie er dan meteen uit als een oud ‘wijf’ in de kleren van haar kleindochter.
    Fijn dat vaseline schijnt te helpen.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik er zo zou uitzien dan zou ik het ook niet dragen 😀 Ik vind al die 'tierelantijntjes' op zijn tijd wel leuk, maar ik draag ook graag gewoon basics.

      Verwijderen
  6. Leuk patroon maar niet voor mij geschikt dat maakt het dikste deel van lichaam nog dikker eruit zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het altijd weer leuk om te zien wat je allemaal naait! Ik vind dat zo knap. En ook het grote voordeel van zelf kleding maken: je kunt het aanpassen naar wens.

    BeantwoordenVerwijderen