intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 15 oktober 2023

lunchen

Afgelopen week had ik drie lunches. Op woensdag met twee ex-collega's. Op donderdag met mijn vriendin. En vrijdag met vier collega's. Het eten bij het duurste restaurant was eigenlijk een beetje een aanfluiting, terwijl het goedkoopste restaurant een prachtig opgemaakt bord en goed eten serveerde. 

🍲 🍲 🍲 🍲 🍲🍲

Toen ik vanmorgen wakker werd, brandde de cv. Er staat buiten ook best wel een gure wind. 

De afgelopen dagen naaide ik een truitje. 


Het patroon gebruikte ik al eerder en komt uit My Image Special Edition 4.


Op mijn truitje naaide ik twee kleine bloemenapplicaties om het toch nog iets extra's te geven. En de hals werkte ik op een andere manier af dan op het patroon: in plaats van de halsbies als een beleg naar binnen te vouwen, maakte ik er een staande bies van. 

Ik kan mijn truitje gelijk al aantrekken met dit weer. 
Vandaag ga ik mijn kledingkast opruimen: het zomergoed eruit en de winterkleding er in. Ik houd nog wel wat dunnere kledingstukken bij de hand, voor als het toch nog wat zachter wordt, maar het merendeel ruim ik op tot het voorjaar 😞 

Fijne zondag!

20 opmerkingen:

  1. Gezellig, zoveel lunches. Je trui is enig en een mooie kleur. Ik stel de kledingwissel nog even uit. Ik ben nog niet toe aan bruin en paars en oker. Maar met die regen gaat het toch eerdaags gebeuren. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!
      Ik heb het ook zo lang mogelijk geprobeerd uit te stellen, maar ik moet er nu toch aan geloven...

      Verwijderen
  2. Leuk stofje, mooie kleur! Dit truitje heb ik gemaakt van French Terry. De mouwen iets minder uitlopend. Ik gebruik vaker patronen uit Mi Image.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind dit een fijn model.
      My Image heeft fijne patronen. Bij de Knip heb ik soms het idee dat ze van gekkigheid niet meer weten wat ze moeten verzinnen.

      Verwijderen
  3. Heerlijk simpel truitje, kan je alle kanten meer op, sjaal erom of mooie ketting. Stof lijkt me ook heerlijk dragen. De uitlopende mouwen zijn mooi, maar door mijn onhandigheid zou ik er niet aan beginnen, dan maai ik overal van alles van tafel etc.
    Ik heb niks aan naaiwerk liggen op het moment, geen geschikte stof nog. Over 2 weken ga ik naar de markt in Goes en hoop ik wat te vinden, er stond vorig jaar een fine kraam
    Wel ben ik veel aan het haken, een fijne simpele coltrui die al zeker 15 jaar oud is aan het nahaken, zwart-wit-grijs gemeleerd en makkelijk in de granietsteek. Garen vd Wibra en op de wikkel staat 4-5 naald maar ik gebruik 8 dan wordt het lekker soepel en nog steeds dik genoeg

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben al heel lang niet meer op de markt in Goes geweest, ik zou ook niet weten of er een stoffenkraam staat.
      Ik heb laatst bij de kringloop haakkatoen gekocht, om vaatdoekjes te haken. Een trui is voor mij iets te hoog gegrepen... maar die naai ik dan wel.

      Verwijderen
    2. Het shirt dat ik gisteren aan had, met driekwart mouwen had ik gemaakt van stof van de stoffenkraam in Goes, dus hoop dat die er nog steeds is.
      Wij kijken wel veel tv en dan is het heerlijk haken tijdens het kijken

      We hebben de cv nog niet aangehad, in de kamer is het nog lekker, de keuken is wel koud maar daar hangt een vest en sjaal.
      Maar denk wel dat we morgenochtend wel gestookt zal worden, de kou en vocht omen in huis voel ik

      Verwijderen
  4. Mooi truitje. .en echt het is ineens een heel stuk kouder

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is vannacht opeens erg koud geweest, hier ook de CV aan. Ik heb onze loungeset opgeruimd (kussens worden in huis opgeslagen, frame staat nu onder het overdekte gedeelte van ons terras). Ik was nog maar net klaar toen het heel donker werd en flink ging regenen. En nu schijnt de zon weer, en is het droog. De herfst is nu toch echt begonnen, ik ga even lekker zitten breien, heerlijk om een breiwerk op schoot te hebben, houd me lekker warm ☺️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook al onder een dekentje op de bank gezeten. Succes verzekerd: de poezen vinden dat ook erg lekker!
      Ik ging daarnet nog even de tuin in, maar het begon gelijk alweer te regenen.

      Verwijderen
  6. Wat voor stof gebruikte je?
    Ik vind hem prachtig, maar de hals zou me te wijd zijn. Het kan wel, maar dan met een bloes-met-kraag eronder. Vind ik ook zo lastig in de kringloop (daar koop ik mijn kleding altijd): rekken vol prachtige truien maar allemaal met veel te wijde halzen, nooit eens een V-hals of gewoon aangesloten. Stoten de mensen die niet af?? Of worden ze überhaupt niet meer gemaakt en verkocht?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een nepangora, een kunstvezel.
      Eigenlijk is het me nog niet echt opgevallen hoe dat met de truien in de kringloop is. Ik heb er niet echt op gelet. Ik heb wel pas een mooie wollen jas gekocht, kindermaat 164/170. Dat is dan weer het voordeel van klein zijn, dan kun je kinderkleding aan :)

      Verwijderen
  7. Waar kan je mi image kopen? En hebben ze ook grote maten (48 NL maat).
    Ik had eens een blad met allemaal leuke kleding gekocht, ook grote maten. Bleken het Spaanse maten te zijn. Met pijn in het hart weggedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb zelf een abonnement op My Image (verjaardagscadeau)maar ik denk dat het het blad ook wel in de winkel kan kopen. Anders moet je eens bij Made by Oranges kijken. De maten zijn van 34 t/m 52.

      Verwijderen
    2. Dankjewel! Ik ga kijken. Leuk via je blog op ideeën te komen! Ik kijk graag wat je maakt

      Verwijderen
  8. Ik laat mijn zomerkleren in Frankrijk achter, heel makkelijk. Alleen wat tussendoorkleding, dat gaat mee heen en weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk truitje. Ik maak vaak bij zelf gemaakte truitjes meteen een losse col. Ik heb my Image wel bij A.H. gekocht. Morgen is het bij mij kledingwisseldag. Vandaag hier (Amsterdam) een geweldige hagelbui. In de schaduw lag een paar uur later nog een laag hagel. Behalve de nog volop bloeiende monnikskap begint de rest van de tuin het nu ook op te geven. Gr,.Rita


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier bloeit nog wel van alles, maar het mindert nu toch wel snel. Ik ga deze week bloempotten met bloembollen vullen: tulpen, narcissen, krokussen...

      Verwijderen